PRO TV S.A. a anunțat, joi, că cele 11 canale TV ale grupului nu vor mai fi transmise de Dolce DTH şi alte servicii de retransmisie ale Romtelecom, după ce cele două părți nu au ajuns la o înțelegere privind reînnoirea acordului de retransmisie, informează Mediafax. Măsura va fi aplicată începând cu data de 3 ianuarie 2013.
PRO TV informează că Romtelecom nu a oferit un preț care să simbolizeze calitatea programelor transmise, deși companiile de retransmisie se bazează pe atractivitatea posturilor de calitate, precum cele ale grupului menționat, pentru a atrage abonați.
„În decursul negocierilor începute în luna septembrie, Romtelecom nu şi-a arătat disponibilitatea de a plăti pentru canalele PRO TV un preţ care să exprime valoarea corespunzătoare pe care canalele PRO TV o reprezintă în preţul plătit de fiecare abonat Romtelecom.
Succesul financiar al distribuitorilor de canale de televiziune, precum Romtelecom, se bazează în primul rând pe atractivitatea PRO TV şi a altor canale româneşti, care determină într-o proporţie covârşitoare decizia de abonare. PRO TV face în fiecare an investiţii masive în conţinut pentru a satisface aşteptările telespectatorilor. Este corect ca valoarea acestui conţinut, pentru care distribuitori precum Romtelecom obţin venituri din abonamente, să se reflecte în preţul pe care furnizorii acestor servicii îl vor plăti de acum înainte PRO TV„, a declarat Anca Budinschi, girectorul general al PRO TV SA.
De cealaltă parte, Romtelecom, proprietarul Dolce, susține că există o probabilitate ridicată ca posturile PRO TV să nu mai fie recepționate de abonații săi, motivând că grupul cere „o creştere semnificativă a costurilor de difuzare pentru cele 11 canale ale grupului, ceea ce ar presupune, în mod automat, costuri mai mari pentru clienţii Romtelecom„.