Românii au cheltuit aproape 1 miliard de euro anul trecut pe produse cosmetice, circa 40% din total mergând către parfumuri şi produse de îngrijire a pielii. La polul opus se află produsele de îngrijire orală, deodorantele sau produsele cosmetice pentru bărbaţi, pe fiecare dintre acestea cheltuindu-se de trei-patru ori mai puţin.
Astfel, un român cheltuie lunar în medie 4 euro pentru achiziţia de produse cosmetice şi de îngrijire, piaţa locală numărându-se printre codaşii Europei.
Potrivit datelor Euromonitor, piaţa de profil a crescut uşor în fiecare din ultimii ani în pofida crizei, trendul ascendent urmând să se menţină. În 2017 piaţa va ajunge la 4,56 mld. lei, potrivit estimărilor companiei de cercetare de piaţă. În ultimii doi ani avansul anual a fost de circa 1%.
Află cele mai importante ştiri economice ale zilei din materialul Business B1 la zi.
„