Brandul Volkswagen a înregistrat vânzări mai slabe cu 5.3% în luna octombrie pe fondul scandalulului Diselgate
Vânzările brand-ului Volkswagen au înregistrat o scădere cu 5.3% pe plan global, în luna octombrie. Aceasta a fost prima lună întreagă după ce gigantul auto german a recunoscut că a manipulat nivelul emisiilor de noxe în Statele Unite.
Cel mai grav scandal din istoria VW a izbucnit în 18 septembrie. În acea lună, livrările producătorului auto, la nivel mondial, au scăzut cu 1.5 procente, la 885.300 de mașini, potrivit Agerpres.
În următoarea lună, vânzările Volkswagen au cunoscut o scădere la 490.000 de automobile, de la 517.400 în perioada similară din 2014.
”Brandul VW se confruntă cu o perioadă dificilă. Nu ne confruntăm doar cu scandalul emisiilor, ci și cu situația tensionată de pe piețele mondiale, cu reducerea cererii în Brazilia și Rusia”, a spus Juergen Stackmann, directorul de vânzări al companiei.
Totodată, chiar dacă în primele nouă luni ale acestui an, VW a avut vânzări mai slabe, comenzile din Germania sunt în creștere. Totuși se înregistrează scăderi în sudul Europei, Marea Britanie și unele piețe din afara Europei, potrivit directorului în cadr al grupului de automobile, Herbert Diess.
Pe piața auto chineză, care este și cea mai mare din lume, livrările au înregistrat un declin de 0.8% în septembrie. Per total, în primele nouă luni ale anului 2015, pe aceeași piață, scăderea în vânzări a fost de 5.2%. În Brazilia și Rusia, luna trecută, scăderea a fost de 44% și respectiv, 22%.
Perioada ianuarie-septembrie a adus un declin global, din punct de vedere al vânzărilor, pentr Volkswagen cu 1.5.%, la 7.43 milioane de mașini.
Volkswagen, este obiectul unor investigații în mai multe state, inclusiv în țara de origine, Germania. Grupul auto a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial, dintre care 2.8 milioane în Germania, cu un soft care falsifică rezultatele testelor de poluare ale motoarelor disel.