Compania românească Blue Air a achiziționat Air Moldova, operatorul național din Republica Moldova, în cadrul unei tranzacții ce depășeste suma de 1,2 miliarde de lei, dintre care 50 de milioane de lei au fost transferați la bugetul de stat de la Chișinău, iar restul sumei reprezintă datoriile companiei Air Moldova, care investitorul s-a obligat să le achite, scrie publika.md.
În cadrul contractului de achiziție, societatea care deține Blue Air, Civil Aviation Group, s-a obligat să soluționeze problemele de operare și dezvoltare, cât și să dezvolte infrastructura companiei Air Moldova.
Astfel, Blue Air ca trebui să se ocupe de extinderea rețelei de rute a companiei aeriene, de sporirea fluxului de pasageri și să modernizeze şi să mărească flota, personalul dar şi piloţii şi echipajele de cabină.
„Conform Strategiei de dezvoltare a Companiei Air Moldova, Civil Aviation Group urmează să lanseze 7 rute noi până la finele anului 2019 şi 4 rute noi în 2020. În 2021 este preconizată deschiderea zborurilor pe distanțe lungi către SUA, Canada, China şi zborurilor pe distanțe medii.
În plus, este planificată creșterea frecvențelor pe o serie de destinații existente. Activitățile respective se vor baza pe fluxurile reciproce de trafic de călători între țările CSI şi europene, transformând astfel Aeroportul Chișinău într-un hub internațional de aviație.
În scopul asigurării operării non-stop pe toată rețeaua de destinații, ținând cont de fluxul de pasageri în creștere, numărul de aeronave operate se va mări treptat, astfel încât către anul 2021 flota Companiei AIR-Moldova va număra 14 aeronave. Flota va urmări o modernizare, de tip dual, compus din aeronave Airbus A320/A319 şi Embraer E-190.
Civil Aviation Group și-a asumat obligația de a menține în continuare și dezvolta statutul Air Moldova de companie națională și operator național, ceea ce va alinia Republica Moldova la standardele internaționale și va asigura o activitate eficientă în interesul cetățenilor”, se arată în comunicatul emis de Agenţia Proprietăţi Publice.
Ministrul Economiei de la Chișinău, Chiril Gaburici, a explicat atunci că statul vinde Air Moldova pentru că sunt înregistrate pierderi financiare și speră că astfel vor atrage investitori care vor dezvolta compania, iar pasagerii vor beneficia de servicii mai bune.
Potrivit Agenției Proprietății Publice, datoria Air Moldova a crescut de la an la an și a ajuns la 1,3 miliarde de lei.
Flota Air Moldova are șase avioane și operează zboruri directe spre 33 de destinaţii din Europa şi Asia. Companiei îi revin aproape 50 la sută din fluxul de pasageri de pe Aeroportul Chișinău.