Black Friday mai sărac, mai de criză. Curierii nu sunt optimiști

Publicat: 26 10. 2022, 12:01

Curierii se pregătesc pentru cea mai mare campanie de promoţii din an, dar sunt prudenţi şi nu mai văd „cifrele spectaculoase“ din anii trecuţi, arată ZF.

Companiile de curierat locale se pregătesc de Black Friday dar consumul a scăzut

Ultimele două luni din an, noiembrie şi decembrie, când au loc campania de Black Friday şi cumpărăturile pentru sărbătorile de iarnă, reprezintă cea mai importantă perioadă pentru curieri, fiind cea care generează cele mai mari volume pentru jucătorii din piaţă.

Campaniile de Black Friday se întind în realitate pe mai multe zile în România, iar firmele de curierat spun că acest lucru este benefic pentru că pot organiza mai bine livrările.

Companiile de curierat locale încep să se pregătească pentru cea mai mare cam­panie de promoţii din an – Black Friday – în care retailerii recurg la cele mai mari dis­counturi, iar volumele cresc cu câteva zeci de procente faţă de o perioadă normală din an.

Contextul macroeconomic marcat de o creştere galopantă a preţurilor produselor şi serviciilor duce la o scădere a consumului.

Astfel, Black Friday-ul din acest an stă sub semnul întrebării, iar unii jucători din piaţă estimează chiar volume mai mici faţă de anii anteriori în cea mai mare campanie de promoţii.

„Ne aşteptăm la un Black Friday mai atipic, din cauza situaţiei economice din ul­ti­ma perioadă (scumpiri, creşterea inflaţiei) şi din cauza situaţiei geopolitice pe ca­re o traversăm cu toţii – nu doar societatea românească.

De aceea, nu credem că vom avea un Black Friday spec­taculos. Black Friday nu va aduce cifre foarte spec­taculoase, dar luăm to­tuşi în calcul o creştere de până la 20%, la nivelul lunii no­iembrie 2022 faţă de luna noiembrie 2021“, spun reprezentanţii companiei de curierat Dynamic Parcel Distribution – DPD.

Jucă­torul se aşteaptă totuşi la volume mai mari în luna decembrie faţă de luna în care se desfăşoară Black Friday.

Situaţia economică provocatoare din această perioadă pune sub semnul întrebării pute­rea de cumpărare a oame­nilor şi cât vor mai fi dispuşi să achiziţioneze bunuri chiar şi în cea mai mare campanie de discounturi din an.