Bernard Arnault, cel mai bogat om din lume. Prima piatră de temelie din imperiul financiar al francezului, rezultatul unei discuții cu un taximetrist

Publicat: 06 08. 2021, 12:15
Bernard Arnault. Foto: Hepta.ro / Abaca Press / Niviere David/ABACAPRESS.COM

Bernard Arnault deține peste 70 de branduri de lux și are o avere de aproape 200 de miliarde de dolari, depășind figuri proeminente pe scena globală, precum Elon Musk și Jeff Bezos. Datele publicate de Forbes arată că „lupul în cașmir”, cum i se mai spune francezului, a devenit cel mai bogat om din lume la finele lunii mai, cu o avere netă de 186,3 miliarde de dolari, transmite OK! Magazine.

Bernard Arnault, cel mai bogat om din lume la finalul lui mai 2021

În prima sa călătorie în SUA, unde în 1981 se mutase întreaga sa familie, francezul a luat un taxi de la aeroportul Kennedy din New York și l-a întrebat pe șofer ce știe despre Franța, iar șoferul i-a răspuns: „Nu știu cine e președintele Franței, dar știu ce este Christian Dior”. Zis și făcut, prima sa mare achiziție s-a referit la cumpărarea faimosului brand.

În 1987, Bernard Arnault, cel care devenise directorul Dior, a investit în LVMH, iar în numai câțiva ani a cheltuit sute de milioane de dolari pe tot mai multe acțiuni ale companiei. „Lupul în cașmir”, titulatură pe care a primit-o pentru felul în care a preluat societatea, a fost ales președinte al consiliului director în 1989, iar ulterior a demis mai mulți directori de top.

În următorii ani, Bernard Arnault a continuat să își extindă imperiul, cu branduri precum Guerlain, Givenchy, Loewe, Marc Jacobs, Sephora și Thomas Pink. Tot în acea perioadă, el a angajat designeri noi, cum a fost cazul britanicului John Galliano.

Unul dintre punctele de cotitură din viața lui Bernard Arnault a avut loc în 1976, când francezul și-a convins tatăl să lichideze departamentul de construcții din firma pe care o avea și să investească în imobiliare. Compania și-a schimbat numele în Ferinel și s-a specializat în cazări de vacanță, dar macazul avea să se schimbe definitiv după o discuție avută cu un șofer de taxi.

Pandemia de COVID-19 a adus scăderi semnificative în ceea ce privește vânzările la produse de lux, însă 2021 se dovedește a fi un an nesperat de prolific pentru LVMH. În ianuarie 2019, Bernard Arnault reușea să facă 4,3 miliarde de dolari într-o singură zi. În ianuarie 2021, conglomeratul său aducea în portofoliu faimosul brand american de bijuterii Tiffany & Co.