Un segment de 4,5 al Autostrăzii A3 dintre Ungheni și Târgu Mureș nu a fost construit nici pânăacum din cauza mai multor decizii eronate ale Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), asta deși autorizația de construire a fost emisă încă din 2017, a precizat Asociației Pro Infrastructură într-o postare de pe Facebook, de marți.
„Un nou episod din seria „Rușini Naționale” regizată de Ministerul Transporturilor România și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere: astăzi avem ciotul de 4,5 km al Autostrăzii A3 între Aeroportul Transilvania (Ungheni) și sud-vestul orașului Târgu Mureș (plus drum legătură conexiune cu zona Promenada Mall/Metro)”, se aratăîn postarea Asociației Pro Infrastructură.
În continuare, postarea indicăfaptul că licitația a fost susținutăîn 2016, iar autorizația în 2017, însă construcția segmentului de doar 4,5 kilometri nici până acum nu a început.
„Atenție, licitația a fost lansată acum aproape 3 ani, pe 21.10.2016, iar autorizația de construire a fost emisă în aprilie 2017. Pe-atunci părea a fi un proiect gestionat responsabil de statul român, birocrația fiind rezolvată înainte de semnarea contractului. Dar ulterior totul s-a transformat într-un FIASCO”, se aratăîn postare.
Asociația Pro Infrastructură explicăși cum s-a ajuns înaceastă situație, precum și faptul că acum există chiar posibilitatea ca proiectul să fie anulat.
„Echipa care a gestionat licitația a luat nenumărate decizii eronate, întoarse în repetate rânduri de judecători în urma contestațiilor celor doi antreprenori rămași în cursă (Strabag și Itinera). Și telenovela nu s-a terminat, depășindu-se inclusiv termenul de valabilitate a ofertelor (30.11.2018). Sunt șanse mari de anulare după ani întregi de chin”.
Absurdul situației este amplificat de faptul că, între timp, autorizația de construire a expirat, motiv pentru care întregul proces, desfășurat în 2016-2017, va trebui reluat pentru obținerea avizelor, autorizațiilor și a certificatului de urbanism.
„Cel mai grav este că autorizația de construire NU mai este valabilă, expirând în aprilie 2019, ea fiind condiționată de începerea lucrărilor în cel mult doi ani de la emitere. Cel mai probabil trebuie obținute din nou toate avizele, autorizațiile și certificatul de urbanism”.
În finalul postării, Asociația Pro Infrastructură indică Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) drept direct responsabilăpentru situație.
„Cu siguranță incompetenții din comisia de evaluare a CNAIR sunt încă în funcție, nederanjați sub nicio formă pentru „performanțele” lor. Dezarmant este că aceleași persoane se ocupă în continuare de proiecte cruciale, iar noile licitații se derulează, în mare parte, la fel de dezastruos”.
Postarea originalăde pe Facebook a Asociației Pro Infrastructură
Sursă foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Sursă foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Sursă foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură