Aproape 7 miliarde de euro cheltuite de români pe cumpărături online, în 2022 / Care au fost produsele cele mai vândute
Românii au făcut cumpărături online de aproape 7 miliarde de euro în 2022, din care peste 50% reprezintă cheltuieli cu articole vestimentare și electronice, arată un studiu, potrivit Digi24.ro.
Românii au făcut cumpărături online de aproape 7 miliarde de euro în 2022
Piaţa de ecommerce din România are în jur de 100 de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi. În 2022, aceste magazine au avut comenzi în valoare totală de 6,7 miliarde de euro, din care 55% reprezintă valoarea comenzilor pentru haine, încălţăminte şi electronice, potrivit unui studiu realizat de Limitless Agency.
Potrivit acelorași date, aproape 1 din 5 români comandă online în mod constant, 50% plasează comenzi online de 2 ori în 3 luni şi doar 12% comandă online de până la 6 ori pe lună, scrie Digi24.ro.
Ce cumpără românii cel mai mult online şi cât au cheltuit
Conform datelor, românii au cheltuit cel mai mult pe produse din categoriile:
- Fashion: 2,63 miliarde euro (46%)
- Electronice: 1,1 miliarde euro (19%)
- Îngrijire personală şi a casei: 885 milioane euro (15%)
- Jucării, hobby, bricolaj: 590 milioane euro (10%)
- Mâncare: 146 milioane euro (2,6%)
- Mobilă: 125 milioane euro (2,2%)
- Muzică/filme/jocuri: 88,9 milioane euro (1,5%)
- Băuturi: 32,1 milioane euro (0,5%)
Limitless Agency mai arată că, în România, piaţa de ecommerce a generat un venit mediu per utilizator de aproximativ 467 euro în 2022, valoare care va ajunge la peste 870 euro până în 2027, potrivit datelor Digital Market Outlook, Statista.