Ministrul Energiei acuză compania Engie de ‘propagandă’ și ia apărarea OUG 114/2018 ‘a lăcomiei’. Motivul

Ministrul Energiei acuză compania Engie de 'propagandă' și ia apărarea OUG 114/2018 'a lăcomiei'. Motivul
Sursă foto: Facebook / Ministerul Energiei

Anunţul recent al companiei Engie privind scumpirea gazelor pentru clienţii din piaţa liberă cu începere din 1 septembrie este propagandă, a declarat ministrul Energiei, Anton Anton, citat de Știripesurse.ro.

El făcând referire la faptul că, recent, compania Engie a început să informeze mai mulţi clienţi non-casnici că va creşte preţul gazelor pentru aceştia începând din septembrie 2019.

Ba ministrul Anton Anton chiar a precizat că, de fapt, Guvernul a luat măsuri pentru „protejarea populaţiei” de fluctuaţiile la preţul gazului. „Protecţia” referindu-se la plafonarea preţului gazului prin intermediul Ordonanţei 114/2018 „a lăcomiei”.

„Faptul că vor scumpi (preţul gazelor pentru consumatorii industriali – n.r.) este o întrebare la care nu vă pot răspunde, pentru că nu ştiu să fac speculaţii de viitor. Care vor scumpi? Engie în fiecare an face propagandă asta.

Ştiu, am citit şi scrisoarea, e adevărat. Noi am făcut în aşa fel încât populaţia să fie protejată pentru câţiva ani de zile de aceste fluctuaţii”, a declarat Anton Anton.

Tot Anton Anton a estimat şi că, la toamnă, va exista o nouă creştere a importului de gaze.

„Dacă ei scumpesc preţurile industriale, atunci ne vom trezi din nou cu import de gaze, pentru că gazele din jurul nostru vor fi mai ieftine”, a spus ministrul Energiei.

Estimările lui vin după ce Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a raportat, pentru luna mai 2019, o creştere de 353 de ori a importurilor de gaze naturale comparativ cu luna mai a anului 2018.

Nu în ultimul rând, ministrul Anton Anton a luat apărarea Ordonanţei 114/2018 „a lăcomiei”.

„Ordonanţa 114 este în Parlament, şi noi, ca minister, participăm la discuţii. Ordonanţa 114, din punct de vedere al Energiei, a fost dată pentru a proteja consumatorii care sunt defavorizaţi, după cum se vorbeşte şi după cum s-a demonstrat. Consumatorul a fost definit, problema a fost că el nu este identificat. Şi de identificat trebuie să-l identifice Ministerul Muncii”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`