Ordonanţa de Urgenţă 25/2013, emisă peste noapte de Guvernul Ponta, a reuşit să îngroape o întreagă industrie, dar să aducă totuşi profituri şi creşteri de venit unui singur grup de presă, controlat de Dan Voiculescu. Antena TV Group și Antena 3 S.A. sunt singurele companii care au beneficiat de pe urma măsurii, conform unei analize publicate de jurnalistul Petre Barbu în Forbes.
Conform datelor de bilanț ale firmelor pe anul 2013, publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe, 14 agenții de media din cele 18 importante au suferit scăderi ale profitului, două și-au menținut profitabilitatea la nivelul anului 2012 și două au cunoscut creșteri.
„Ordonanța Voculescu”, aşa cum a fost botezată de presă şi publicitari, a evaporat jumătate din profiturile pieței agențiilor de media. Totodată, bugetul statului român a pierdut circa 5 milioane de euro ca bază de impozitare, dacă profiturile agențiilor ar fi fost la nivelul anului 2012.
Cu toate acestea, Antena TV Group a raportat un profit net de 2,09 milioane de euro, veniturile fiind de 62,82 milioane de euro, cu 8,86 milioane de euro mai mari față de cele din 2012 (creștere de 16,4%).
În acelaşi timp, Antena 3 S.A., compania care operează licența Antena 3, a avut un profit net de 167.000 euro. Veniturile s-au ridicat la 16,56 milioane de euro, cu 897.000 euro mai mari decât în 2012.
Începând din aprilie anul trecut, OUG 25/2013 a restricționat accesul agențiilor de media la cumpărarea timpilor de publicitate la televiziuni. Conform prevederilor ordonanței, agențiile de media au rămas fără așa-numitul rebate (comisionul de volum), acesta fiind trecut pe facturi. În această situație, clienții publicitari au fost nevoiți să cumpere direct publicitate de la stațiile TV și să gestioneze mulțimea de facturi primite de la televiziuni.