ANRE va face o campanie de informare a consumatorilor privind încetarea plafonării prețurilor la energie din 31 martie 2025. Explicațiile președintelui ANRE, George Niculescu

ANRE va face o campanie de informare a consumatorilor privind încetarea plafonării prețurilor la energie din 31 martie 2025. Explicațiile președintelui ANRE, George Niculescu
Foto: pixabay

George Niculescu, preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE), a declarat, luni, că instituția va desfășura o campanie prin care va informa consumatorii cu privire la încheierea perioadei de plafonare a preţurilor la energie, la 31 martie 2025. „Nu este nimic greşit ca autoritatea de reglementare să aibă un rol proactiv în relaţia furnizor-consumator, să-l oblige pe furnizor să îl informeze pe consumator cu privire la preţul lui contractual”, a mai afirmat Niculescu.

ANRE, campanie de informare privind încetarea plafonării prețurilor

„Lucrurile nu se exclud, nu înseamnă că autoritatea de reglementare nu va face o campanie de informare (despre finalul perioadei de plafonare a preţului la energie, n.r.) şi nu este nimic greşit în a obliga furnizorii de energie electrică. Practic, relaţia contractuală între consumator este în mod direct cu furnizorul. Orice consumator de energie electrică sau de gaze naturale are un contract încheiat cu un furnizor de energie electrică sau de gaze naturale. Atunci este foarte uşor să primească informaţii în mod electronic sau fizic, aşa cum primeşte şi factura, cu privire la ce urmează să se întâmple după 31 martie 2025.

Suntem în situaţia în care mulţi dintre consumatori au nişte contracte care au un anumit preţ. Preţurile facturate sunt cele din Ordonanţa 27 care, în momentul de faţă, este în vigoare până la 31 martie. Nu este nimic greşit ca autoritatea de reglementare să aibă un rol proactiv în relaţia furnizor-consumator, să-l oblige pe furnizor să îl informeze pe consumator cu privire la preţul lui contractual. Poate ni s-a modificat preţul de contract, nu am fost atenţi, am semnat un act adiţional acum un an de zile, nu mai ştim care este preţul de contract, ne uităm doar pe factură şi vedem că avem un preţ plafonat, dar fără să ştim exact cât urmează să plătim după 31 martie. (…)

Deci, nu considerăm absolut nimic greşit ca ANRE să oblige furnizorii să pună la dispoziţia consumatorilor din timp, cu cinci luni înainte, aceste informaţii. Arătăm că suntem proactivi”, a declarat George Niculescu, potrivit Agerpres.

Întrebat dacă se ia în calcul ca plafonarea prețului la energie să continue şi după 31 martie 2025, Niculescu a răspuns: „Dacă Guvernul României, Ministerul Energiei, ia în considerare extinderea perioadei de aplicabilitate a Ordonanţei 27, nu pot decât să comentez pozitiv aceste aspecte”.

Platforme ANRE în serviciul consumatorilor de energie și gaze

George Niculescu a amintit apoi că ANRE are o platformă online pe care consumatorii pot compara în timp real ofertele furnizorilor la energie electrică şi la gaze naturale. De asemenea, există şi platformă administrată tot de ANRE, unde consumatorii îşi pot schimba furnizorul de energie sau de gaze în 24 de ore, „la fel de simplu cum s-ar porta de la un operator de telefonie mobilă la altul”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`