ANPC: Adresa de email unde poți reclama practicile bancare înșelătoare

ANPC: Adresa de email unde poți reclama practicile bancare înșelătoare
Sursa foto: Freepik

Românii care au credite și se simt înșelați de către practicile bancare, pot face de acum reclamații pe noua adresă de email pusă la dispoziție de ANPC.  Măsura a fost introdusă după ce ANPC a sancţionat 19 bănci pentru practici comerciale înşelătoare în privinţa contractelor de creditare pe termen mediu şi lung.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor simplifică astfel procesul de reclamare a neregulilor, cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor care identifică elemente menite să le afecteze direct interesele și să îi determine să ajungă într-o situație financiară dificilă, în timpul derulării unui credit bancar contractat.

Unde poți reclama banca?

Adresa la care pot fi semnalate neregulile din sistemul bancar este [email protected].

Adresa de e-mail prin care consumatorii pot semnala probleme de tipul:

  • creșterea exagerată a ratelor și, ca atare, a gradului său de îndatorare, față de momentul contractării creditului
  • creșterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale
  • prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluției de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă și 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziție mai multe posibilități de rambursare

În cazul în care doriți să semnalați astfel de situații, transmiteți, pe adresa de e-mail menționată, scanarea următoarelor documente:

  • contractul şi scadențarul inițial
  • valoarea actuală a ratei
  • notificările primite de la bancă
  • venitul net al titularului, la momentul contractării și în prezent
  • corespondența pe care ați avut-o cu banca

Pentru documentarea comparativă, ANPC îi sfătuiește pe reclamanți să trimită documentele fără a dezvălui datele personale.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`