Angela Merkel a refuzat fuziunea dintre BAE Systems și EADS prin care s-ar fi creat ce mai mare companie de inginerie aerospațială și de apărare din lume.
Uniunea dintre cel mai mare furnizor britanic de echipament de apărare și producătorul franco-germanal avioanelor Airbus ar fi creat un gigant industrial cu 220.000 de angajați care urma să producă de la submarine nucleare și avioane de luptă la aeronave A380, cele mai mari avioane de pasageri din lume.
Tranzacția estimată la 35 miliarde de euro nu s-a concretizat deoarece Angela Merkel este împotriva combinării unei companii de apărare cu una de inginerie aerospațială civilă, scrie guardian.co.uk.
Toate cele trei guverne aveau drept de veto asupra acordului de fuziune, dar îngrijorările Germaniei cu privire la participația franceză la grupul nou format, cât și disputele referitoare la viitoarea locație nu s-au rezolvat printr-o ultimă rundă de diplomație prin telefon.
Franța, care controlează 15% din EADS, nu a fost de acord cu cererea Germaniei de a amplasa facilitățile de producție a noii companii la Muenchen. De cealaltă parte, autoritățile de la Berlin se temeau ca Franței să nu ii renină un pachet mai mare de acțiuni decât cel propriu, de 9%, și că noua companie s-ar fi axat prea mult pe exporturile de armament.
Guvernul de la Londra nu ar fi permis reprezentanților politici din Germania și franța să fie membri ai consiliului director al BAE, asa cum prevedea planul ambelor companii pentru dubla listare la bursă.
Oficiali din cadrul EADS au declarat că proprietarul Airbus va continua să caute ținte de preluare și alianțe pentru a-și majora cota din piață americană de echipamente de apărare.
De asemenea, divizia americană a BAE este interesată de fuziune în domeniile de securitate informatică și afaceri internaționale.