Grupul ALRO anunţă investiţii de 85 de milioane de dolari pentru extinderea piețelor finale și pătrunderea pe piețe sofisticate

Publicat: 05 07. 2018, 21:32

Alro Slatina intenționează majorarea veniturilor prin extinderea piețelor finale, pătrunzând pe piețe sofisticate, precum industria aeronautică, auto, maritimă sau industria construcțiilor.

Compania, care a anunțat oferta publică secundară de vânzare a 53,7% din acțiuni pe Bursa de Valori București (BVB), este cel mai mare producător de aluminiu din Europa Centrală și de Est.

Potrivit informațiilor din prospectul privind oferta publică, Alro va investi anul acesta aproximativ 85 milioane USD în producția în aval prin extinderea portofoliului de produse PLP. Accentul va fi pus pe creșterea cotei de produse din aluminiu prelucrat, creșterea și diversificarea gamei de produse, precum și creșterea profitabilității și a sustenabilității de mediu, conform unui comunicat al companiei.

Grupul țintește spre creșterea capacității de producție a PLP-urilor de la 90.000 de tone pe an în 2017 la 120.000 de tone pe an până în 2022 și spre obținerea unei divizări de 50% între volumul de producție al aluminiului primar și cel al aluminiului procesat.

Anul trecut, compania a produs aproximativ 109.000 de tone de aluminiu procesat.

În comparație cu produsele din aluminiu primar, cele din aluminiu procesat contribuie în proporție mai mare la creșterea marjei de profit a companiei. Astfel, Alro preconizează o investiție semnificativă pentru extinderea ofertei de produse, îndreptându-și atenția asupra segmentului produselor procesate, precum PLP (produse laminate plate – folosite în industria aeronautică) și a portofoliului de PVAFM (produse cu valoare adăugată foarte mare).

PLP-urile (precum plăci, table, benzi) sunt destinate piețelor finale, extrem de competitive, întrucât aluminiul concurează cu alte materiale, precum oțelul, plasticul, materialele compozite și sticla, pentru diverse utilizări. La nivel global, se estimează o creștere fermă a cererii de PLP, determinată de sectorul transporturilor în aplicații ale industriei auto pe piețe dezvoltate, incluzând SUA, Europa și China. Astfel, în anul 2017 82% dintre produsele de tip PLP și extrudate ale companiei au fost exportate predominant în Europa.

Creșterea cotei de PVAM și PVAFM va determina majorarea prețului mediu al portofoliului de produse, mărindu-se, astfel, și veniturile, precizează compania. Acestea au înregistrat, deja, o creștere de 13% în 2017 comparativ cu 2015.

Conform prospectului, extinderea portofoliului de PLP face parte din strategia de integrare downstream a grupului, care include îndreptarea atenției asupra vânzării de PVAM și permite Grupului să înțeleagă mai bine nevoile utilizatorilor finali. Alro intenționează să extindă cota de PVAFM-uri, în mod special plăcile tratate termic, din portofoliul de produse PLP și să majoreze capacitatea de procesare și know-how, crescând în același timp cota sa globală de piață de PLP-uri.

În prezent compania este în proces de vânzare a pachetului majoritar, deținut de către acționarul principal, Vimetco (84,18% din acțiuni), împreună cu Conef. Prin oferta publică secundară, derulată pe BVB până la data de 16 iulie, aceștia au scos la vânzare 53,7% din acțiunile grupului (un maxim de 383.791.140 acţiuni).