Agențiile de turism susțin că eliminarea voucherelor de vacanță sau înlocuirea lor cu bani ar putea aduce „recesiunea” în sector. Traian Bădulescu: Ar însemna o scădere foarte mare a turismului intern (VIDEO)
Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) susține că eliminarea voucherelor de vacanță sau înlocuirea lor cu bani ar putea duce la „o scădere cu 35% – 50% a încasărilor din turismul intern”. Situația a fost comentată de purtătorul de cuvânt al ANAT, Traian Bădulescu, vineri, la Știrile B1 TV prezentate de Luiza Cergan.
Traian Bădulescu (ANAT), pe B1 TV, despre posibila eliminare a voucherelor de vacanță
Întrebat ce ar însemna eliminarea voucherelor sau înlocuirea lor cu bani, reprezentantul ANAT a spus: „Ar însemna o scădere foarte mare a turismului intern. Dacă vrem să primim și turiști străini pe viitor, ca să aduc și un argument, trebuie să avem întâi un turism intern puternic. Turismul intern a suferit enorm în anii de pandemie, 2020-2021, și reamintesc că Guvernul a adoptat o Hotărâre de Guvern nr. 131 din 17 decembrie 2021, legiferare (…) prin care promitea acordarea vouchelor de vacanță pentru bugetari timp de cinci ani, până la 31 decembrie 2026”.
„Din păcate, la noi, știm vechea problemă, nu există o constanță a legilor, se schimbă de la un an la altul. E una din marile probleme invocate și de investitorii străini în mod istoric, începând de acum 30 de ani. Vorbesc de acordarea pentru mediul bugetar, pentru că voucherele de vacanță, de când există ele și sunt oferite de către emitenți, au fost întotdeauna acordate și către mediul privat, numai că facilitățile erau mai mici și tot Guvernul a promis că va determina facilități mai mari și pentru mediul privat de la 1 ianuarie 2024”, a adăugat reprezentantul ANAT.
„Vreau să mai subliniez că nu numai hotelerii au pus în prim-plan, și agențiile de turism, asociație pe care o reprezint. Agențiile de turism chiar au fost inițatoare ale proiectului voucherelor de vacanță în prima formă, în 2009, gândindu-se la binele turismului românesc, chiar dacă agențiile vând și alte destinații, dar și aduc turiștii străini unele dintre ele, mai puțin, e drept, în România pentru că este destul de dificil”, a mai spus Traian Bădulescu.