Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a prezentat o statistică din ultimii cinci ani de funcționare a Programelor Rabla, prin care a reieșit faptul că 350.000 de mașini au fost casate.
Între 2018-2022 au fost casate 327.556 de mașini vechi, la care s-au dat în schimb tichete prin care persoanele își puteau cumpăra autoturisme noi, iar 266.076 de astfel de autoturisme au fost cumpărate cu aceste tichete. În ianuarie-noiembrie 2023, acestui număr se mai adaugă încă 30.540 de mașini, conform Economica.net.
Principalul beneficiar al programelor Rabla Clasic a fost Dacia, astfel că, în 2023, din 30.540 de mașini finanțate prin program, 10.628 au avut marca Dacia, adică 35% din total.
Următoarele două locuri din clasament sunt ocupate de Toyota și Renault, iar fiecare au atras fonduri de puțin peste 3.000 de unități.
Prin programul Rabla Plus au fost casate 32.500 de unități, dintre care 6.033 au avut sistem Plug-in-Hybrid, iar 26.480 au fost electrice, iar în primele zece luni din 2023 s-au cumpărat prin acest program 10.239 de astfel de mașini.
Și la acest program Dacia este principalul beneficiar, având în vedere că din totalul de 10.239 de mașini, 42,52% au fost marca Dacia. Spre deosebire de Rabla Clasic, locul doi la Rabla Plus este ocupat de Tesla și a reușit să depășească marca Volkswagen, care a beneficiat de finanțate pentru 603 mașini, apoi este urmată de Renault cu 597 de mașini și Hyundai cu 560 de mașini, scrie Economica.net.