Marii producători agricoli acuză comercianții că le-au majorat taxele de marketing înainte de scăderea TVA-ului la 9%, conform economica.net.
Adrian Porunboiu, deținătorul unor afaceri în domeniul agriculturii și industriei alimentare, a acuzat marile lanțuri de magazine că au majorat taxele de marketing pentru a compensa reducerea taxei pe valoare adăugată. Prin urmare, crede omul de afaceri, prețurile nu vor scădea, deci populația nu va beneficia în niciun fel de această măsură.
”Eu cred că preţurile vor rămâne aceleaşi pentru că retailerii ne cer taxe mai mari, noua producătorilor. Eu vând produse lactate către Kaufland unde trebuie să plăteşti 8 taxe care însumează 90% din preţul final al produsului. După ce s-a anunţat reducerea TVA, ne-au trimis notă că mai vor 7%”, a declarat Porumboiu pentru economica.net.
„Diferenţa de preţ de la fabrică la hipermarket este 90%. Este o umilinţă totală. Câte impozite se plătesc din acest adaos comercial de 90%?”, a întrebat retoric omul de afaceri, susținând că situația este valabilă în cazul tuturor hipermarketurilor și că, probabil, miliarde de euro neimpozitați se repatriază în țările de origine ale acestor rețele.
”Nimeni nu are curajul să se ia de hipermarketuri”, s-a mai plâns Adrian Porumboiu.
„Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România nu comentează contractele de vânzare-cumpărare dintre comercianţi şi furnizori. Aceste contracte sunt confidenţiale. Dacă producătorii se consideră nedreptăţiţi de bugetele de marketing se pot adresa Consiliului Concurenţei”, a comentat pentru economica.net Delia Nica, director executiv AMRCR.