Românii vor putea compara, cu un singur click, preţurile din supermarketuri. Consiliul Concurenţei lansează joi platforma "Monitorul Preţurilor", site-ul care va afişa preţurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coşul zilnic al românilor, informează B1 TV.
Platforma "Monitorul prețurilor", care va fi administrată de Consiliul Concurenței, va cuprinde până la 128 de produse din 64 de categorii și este un proiect pilot care se desfășoară doar în București.
Practic, site-ul este un instrument de monitorizare al preţurilor, prin intermediul căruia clienţii pot găsi online cel mai mic preț disponibil în magazine și astfel pot decide unde își fac cumpărăturile. Printre marile rețele de magazine din România se numără Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny şi Profi.
“Scopul acestui instrument este ca, în loc să mergi din magazin în magazin să compari preţurile, să faci acest lucru de la birou. Este un avantaj pentru consumatori. Acest lucru va genera o concurenţă mai mare între retaileri”, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, la lansarea platformei, potrivit News.ro.
Consiliul Concurenţei speră că în acest fel se va crea o presiune concurenţială asupra retailerilor pentru a oferi preţuri din ce în ce mai bune.
Pentru a utiliza platforma, consumatorii trebuie să intre pe www.monitorulpreturilor.info, după care trebuie să selecteze zona Bucureşti sau una dintre localitățile din județul Ilfov. Clientul poate selecta forma de comeţ: supermarket şi discounter, hipermarket, cash&carry.
Următorul pas constă în selectarea a minimum cinci produse de care consumatorul are nevoie şi apăsarea buntonului “căutare”.
Platforma va afişa două clasamente ale magazinelor din zona selectată: coşul cel mai ieftin şi coşul cel mai bine vândut.
La scurt timp după lansare, platforma funcționează însă cu dificultate.
Foto:monitorulpreturilor.info
Proiectul a fost îndelung contestat de marile lanţuri de magazine care se tem să nu apară informaţii eronate şi apoi să fie prejudiciaţi, dar şi de faptul că sunt diferenţe de preţ de la un magazin la altul şi de la un oraş la altul.
Platforma se concretizează cu o întârziere de un an de la data estimată anterior.