Volkswagen nu este primul producător care a falsificat testele de emisii poluante și nici nu este la prima abatere: Ford și Honda, obligate să plătească amenzi drastice în trecut
Scandalul privind falsificarea testelor de emisii poluante a grupului german Volkswagen nu este un pionierat în industria auto.
Volkswagen nu este primul producător auto care a făcut acest lucru şi nici nu este la prima abatere și cel mai probabil se va alege cu o amendă drastică în urma acestui scandal.
În 1974, Volkswagen a acceptat plata a 120.000 de dolari pentru închiderea acuzaţiilor Agenţiei de Mediu, că grupul german nu a dezvăluit existenţa a două dispozitive care modificau controlul emisiilor la 25.000 de modele ale VW din 1973..
General Motors, Ford Moror şi American Honda Motor au fost prinse și ele cu minciuna, scrie ziarul financiar.
În 1995, General Motors a acceptat plata a aproape 45 de milioane de dolari pentru închiderea acuzaţiilor din partea autorităţilor guvernamentale, că a montat în mod ilegal dispozitive care modificau controlul emisiilor la circa 470.000 de automobile Cadillac, efectul fiind creşterea poluării, a anunţat la acea dată Departamentul de Justiţie.
În 1998, Agenţia de Mediu a acuzat Honda că a dezactivat o parte din computerul de board care detecta emisiile motoarelor la 1,6 milioane de automobile Accord, Civic, Prelude, Odyssey şi Acura, fabricate în 1996 şi 1997 şi Civic din 1995, fără să informeze instituţia atunci când a depus cerere pentru certificare.
Sistemul monitoriza nivelul emisiilor în timpul deplasării vehiculelor.
Honda s-a angajat pentru închiderea cazului să prelungească garanţia pentru emisiile maşinilor la 14 ani sau 150.000 de mile, plus alte măsuri, rezultând costuri de cel puţin 250 de milioane de dolari. Compania a mai acceptat plata unor amenzi de 12,6 milioane de dolari şi alte 4,5 milioane de dolari pentru proiecte de reducere a poluării.
Tot în același an, Ford a cheltuit 7,8 milioane de dolari după ce Agenţia de Mediu a acuzat producătorul auto că a instalat un dispozitiv care să înşele sistemul de control al emisiilor pe 60.000 de vehicule van Econoline din 1997. Software-ul reducea consumul de carburant dar creştea nivelul emisiilor de oxid de nitrogen peste nivelul admis de legislaţia americană.
Grupul Ford a acceptat eliminarea softului printr-o campanie de rechemări care a costat 1,3 milioane de dolari, precum şi plata unei amenzi de 2,5 milioane de dolari, cumpărarea de certificate pentru emisii de oxid de nitrogen în valoare de 2,5 milioane de dolari şi alocarea de 1,5 milioane de dolari pentru proiecte de combatere a poluării.