România, în cărţi pentru construcţia noii fabrici a Volkswagen din Europa Centrală. Cine sunt principalii competitori şi câţi angajaţi va avea locaţia

România, în cărţi pentru construcţia noii fabrici a Volkswagen din Europa Centrală. Cine sunt principalii competitori şi câţi angajaţi va avea locaţia

România ar putea găzdui noua fabrică pe care gigantul german Volkswagen intenţionează să o deschidă în Europa de Est. Printre posibilele locaţii se mai numără Bulgaria şi Turcia.
Şeful grupului Volkswagen AG, Herbert Diess, declara pe 18 noiembrie că producătorul auto caută un loc pentru o nouă fabrică multibrand în Europa de Est, a cărei producţie ar urma să înceapă după 2022.

Noua unitate din Europa de Est ar urma să aibă între 4.000 şi 5.000 de angajaţi, iar aici vor fi produse SUV-urile Skoda Karoq şi Seat Ateca, care în prezent sunt fabricate la Kvasiny (Cehia), relatează publicaţia Automobilwoche, citată de Agerpres.

Necesitatea unei noi fabricia a crescut după ce producătorul auto a confirmat că va transfera producţia modelului Passat din Germania la fabrica Skoda din Kvasiny (Cehia), în contextul în care Volkswagen îşi accelerează investiţiile în maşini cu emisii zero.

Uzinele Volkswagen din Emden şi Hanovra (Germania) ar urma să fie transformate pentru producţia de vehicule electrice până în 2022.

Consiliul angajaţilor brandului Volkswagen a anunţat conducerea că doreşte ca fabrica să fie controlată de divizia de maşini de pasageri a VW. Preşedintele Consiliului de Supervizare al VW, Hans Dieter Poetsch, a afirmat că grupul nu a luat încă o decizie referitoare la brandul care va conduce fabrica.
„Skoda este una din opţiuni”, a declarat, Poetsch pentru Automobilwoche.

Potrivit însă unor surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, o investiţie în Cehia, sediul Skoda, una din principalele mărci deţinute de VW, nu este luată în calcul din cauza costurilor ridicate cu salariile.

VW, cel mai mare producător auto la nivel global, intenţionează să investească peste 34 de miliarde de euro (38,4 miliarde de dolari) în dezvoltarea serviciilor de mobilitate, a vehiculelor electrice şi a maşinilor fără şofer până în 2022.

Portofoliul grupului german este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
14:09 - Kate Middleton, după ce a luptat cu cancerul și a fost criticată că nu și-a respectat obligațiile regale: „Ultimele nouă luni au fost incredibil de dificile pentru noi”
13:44 - Ucraina triplează o taxă de război pentru angajați, pentru a susține armata. Proiectul de lege a fost deja criticat
13:18 - Cea mai mare prezență la vot, până la această oră, a fost înregistrată în Republica Moldova
12:55 - Vreme mohorâtă în Bucureşti sâmbătă şi duminică cu condiţii de burniţă sau ploaie slabă
12:41 - România ia cel mai scump împrumut din ultimul an și jumătate. Până de curând cele mai mari dobânzi le avea Ungaria
12:21 - Numărul pensionarilor a scăzut, în noiembrie, cu aproape 17.000 de persoane. Cât a fost pensia medie în această lună
12:03 - Toni Greblă: În situația în care CCR consideră că este necesar să verifice toate secțiile de votare din lume, situația va complica foarte mult desfășurarea alegerilor. Nu știu ce nume să trecem pe buletinele de vot pentru turul doi
11:36 - Avertizare Cod galben de vreme rea, emisă de meteorologi pentru aproape jumătate din țară. Care sunt județele afectate
11:15 - Câte posibile incidente au fost semnalate de la debutul campaniei electorale pentru parlamentare? MAI a dat toate detaliile. Continuarea propagandei electorale, aspru sancționată
10:56 - Se fac ultimele pregătiri pentru parada militară de Ziua Națională! Pentru prima dată, pe 1 Decembrie, vom putea vedea și o dronă Bayraktar. Ce alte elemente de noutate vor mai fi (VIDEO)