Conform raportului financiar al grupului BMW, compania a realizat în al doilea trimestru al anului 2022 venituri de 34,7 miliarde de euro, în creștere cu 21,6%, dar, în același timp, profitul EBIT a scăzut cu 31,5% până la 3,42 miliarde de euro.
La nivelul primului semestru al acestui an, profitul înainte de taxare a urcat cu 65,9%, până la 16,15 miliarde de euro. De asemenea, în perioada ianuarie-iunie 2022, grupul a livrat clienților 1,16 milioane de mașini, cu 13,4% mai puțin decât în perioada similară a anului trecut.
Dintre mărcile deținute de BMW Group, doar Rolls-Royce a înregistrat o creștere a livrărilor, de la 2.989 în prima jumătate a anului 2021 la 3.191 în prima jumătate a anului 2022. În același timp, marca BMW a livrat 1,01 milioane de mașini, în scădere. 13,7%, iar Mini 140.675 vehicule, în scădere cu 10,9%.
Ca urmare a acestor rezultate, dar ținând cont și de perspectivele volatile pentru următoarea jumătate de an, cei de la BMW estimează la nivelul întregului an o scădere a producției care va atrage după sine și livrări mai mici decât în 2021. Anul trecut, grupul a vândut 2,52 milioane de mașini, potrivit economica.net.
Estimările BMW pentru piața totală auto la sfârșitul anului 2022 arată o scădere de 2% pe piața UE, 3% în Marea Britanie, 9% în SUA și 1% în China. În general, în viziunea lui BMW, piața auto mondială ar putea scădea cu 6% în acest an.
„Dificultățile de aprovizionare cu semiconductori rămân problema dominantă și decisivă pentru vânzările noastre”, a transmis CEO-ul Oliver Zipse, menționând că „marja noastră EBIT din segmentul Auto ar trebui să rămână în intervalul 7-9%. Factorul crucial va fi modul în care situația aprovizionării va evolua – nu numai în semiconductori, ci și în energie”.
Totodată, Daniel Roeska, analist la Bernstein Research, consideră că „BMW este primul producător care a semnalat prudență în ceea ce privește cererea. Un avertisment pentru sfârșitul anului 2022 implică probabil că BMW se confruntă deja cu o scădere a cererii consumatorilor”.