Vehiculele grele de marfă, obligate de UE să își reducă emisiile de CO2 / Până în 2040 se dorește reducerea acestora cu 90%

Publicat: 18 01. 2024, 23:00
Foto simbol: Pixabay

Parlamentul European și statele membre ale UE doresc reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale vehiculelor grele de marfă și să facă din autobuze cu „zero emisii” o normă pentru combaterea schimbărilor climatice.

Până în 2030 emisiile vehiculelor grele vor trebui reduse cu cel puțin 45%, apoi până în 2035 cu 65% și până în 2040 cu 90%.

Obiectiv până în 2040: Reducerea emisiilor cu 90%

Până în 2035, autobuzele urbane ar trebui să fie 100% fără emisii, potrivit noilor reglementări. Obiectivul intermediar este de 90% până în 2030 pentru această categorie.

Începând din 2025, Daimler din Germania și Volvo din Suedia au anunțat că vor produce în masă pile de combustie pe bază de hidrogen pentru camioane. Nu de mult, Mercedes-Benz Truck a prezentat primul model de camion electric pentru distanțe lungi.

Tesla, Nikola și grupurile chineze BYD și Windrose urmăresc cu interes acest lucru, fiind impulsionate de subvențiile de la Washington și Beijing, scrie profit.ro.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) susține că pentru a respecta reducerile de CO2 va fi nevoie de angajamentul întregului ecosistem de transport, precum și de cel al autorităților publice.

Joi, directorul general al ACEA, Sigrid de Vries, a solicitat „infrastructuri de încărcare electrică și de realimentare cu hidrogen, sisteme cuprinzătoare de tarifare a emisiilor de dioxid de carbon și măsuri semnificative de sprijin pentru a se asigura că operatorii de transport investesc rapid”.

Conform ACEA, Europa ar trebui să aibă cu 50.000 mai multe stații de încărcate electrice și de cel puțin 700 de stații de încărcare cu hidrogen.