Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 1,2% anul trecut, la 45.498 unităţi, pe o piaţă în scădere, după ce au înregistrat în luna decembrie un avans de 16,3%, la 3.612 maşini.
Piaţa germană a scăzut cu 4,2% pe ansamblul anului, la 2,95 milioane de autoturisme, şi a coborât sub pragul de 3 milioane pentru prima dată din 2010.
În decembrie a urcat cu 5,4%, la 215.320 unităţi, arată datele Autorităţii Federale Germane pentru Transport Auto (KBA), relatează AFP.
Cota de piaţă a Dacia s-a situat anul trecut la 1,5%, iar în decembrie la 1,7%.
Dintre cele 33 de mărci analizate, anul trecut au înregistrat creştere 10, iar în decembrie 18. Jaguar a consemnat cel mai mare avans penrtru întreg anul, de 30%, în timp ce Jeep a raportat cea mai putenrică rată de creştere în decembrie, de 33%.
Vânzările producătorilor germani de maşini de lux, BMW, Mercedes-Benz şi Audi, au scăzut cu 5,8%, 1,4%, respectiv 5,5%.