Vânzările de autoturisme au scăzut cu aproximativ 10% anul trecut, la 2,62 milioane de unități, în timp ce vânzările companiei Dacia s-au depreciat la 20,4%, însumând 40,338 de unități, conform DPA, citat de către Agerpres.
Germania reprezintă cea mai mare piață auto a Europei, iar vânzările de autoturisme au scăzut cu peste 20% în 2020, pe fondul măsurilor restrictive împotriva virusului Sars-Cov-2. Situația nu a fost mai roz anul trecut, alături de măsurile restrictive împotriva pandemiei, piața auto mondială a suferit de o criză de semiconductori, încetinind livrările de autovehicule.
În 2021, companiile Renault, Mercedes-Benz şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor, de 15,5%, 25,7% și, respectiv, 7,7%. În același timp, vânzările companiei Volkswagen, cea mai bine vândută marcă din Germania, a înregistrat o depreciere a vânzărilor 6,8%, în timp ce cele ale companiei Ford au scăzut cu 35%.
Chiar și așa, în ciuda problemelor mondiale, companiile Polestar și Tesla au raportat creșteri pe piața auto germană, înregistrând o apreciere a vânzărilor cu 153,2%, respectiv, 137,9%. Din cele 2,62 de milioane de mașini vândute, anul trecut, pe piața auto din Germania, aproximativ 356.000 au fost complet electrice, reprezentând un avans de 83% față de 2020. Prin urmare, tot mai mulți producători auto alocă sume uriașe de bani pentru a electrifica oferta auto viitoare.
Comparativ, compania Dacia a înregistrat creșteri spectaculoase în Franța, chiar dacă piața auto europeană e în declin. Așadar, în Franța au fost livrate 125.205 de unități, compania înregistrând o creștere de 28,85%, în anul 2021. Citește mai mult
Totuși, prin lansarea Dacia Spring, în ciuda vânzării sale record la nivel european, testele de siguranță i-au oferit modelului Spring un rezultat scăzut. Așadar, testul Euro NCAP i-a acordat modelului Spring o singură stea.
Asociaţia Importatorilor de Autovehicule din Germania se aşteaptă la redresarea pieţei auto interne în acest an. Luna trecută, Asociația estima că vânzările de autovehicule pe piața auto germană vor creşte cu 15% în 2022, la aproximativ trei milioane de unităţi, dacă se va normaliza situaţia din lanţurile de aprovizionare şi criza provocată de deficitul de semiconductori la nivel mondial.