Numărul de autoturisme marca Dacia ce au fost înmatriculate în Franța a fost de 125.205 de unități, compania înregistrând o creștere de 28,85% în anul 2021, conform Reuters, citat de către Agerpres.
Grupul Renault a reușit să depășească, cu ajutorul sub-brandului Dacia, așteptările pe piața auto europeană. În ciuda crizei de cipuri cu care se confruntă piața auto mondială. De asemenea, piața auto mondială a suferit din cauza pandemiei de Sars-Cov-2 care a impus restricții de circulație, afectând producția și livrările de autoturisme.
Conform publicației franceze bfmtv.com, Dacia a vândut aproape 100.000 de mașini noi persoanelor fizice din Franța în 2021, învingând atât Renault, cât și Peugeot pentru prima dată.
Per ansamblu, piața auto din Franța a înregistrat o creștere cu 0,54%, unde doar 1,66 de autoturisme au fost înmatriculate, iar în luna decembrie a anului trecut, vânzările au scăzut cu 15,14%, reprezentând 158.121 de unități.
Franța rămâne a doua piață auto a Europei, după Germania, înmatriculările în țara vestică în luna decembrie fiind de 12.600 de autoturisme marca Dacia.
Fenomenul Dacia nu este chiar o surpriză: în 2020 Sandero era deja „mașina preferată a francezilor”, iar marca s-a concentrat mereu pe această piață privată. La nivel european, Dacia a fost mereu recunoscută pentru fiabilitatea și prețul redus al mașinilor ei, iar asta nu i-a oprit pe francezii de la grupul Renault să lanseze prima mașină electrică sub marca Dacia. Anul acesta, 23% din vânzările de mașini electrice au fost reprezentate de mașini complet electrice sau hibrid, aproape dublu față de septembrie 2020.
Spre exemplu, în octombrie, Sandero a fost al treilea cel mai vândut model din țară, cu 62.638 de unități și o cotă de piață de 4,5%, și și-a depășit astfel principalele competitoare, Peugeot 2008 și Renaul Captur