Uniunea Europeană a decis majorarea tarifelor pentru vehiculele electrice fabricate în China. Noua taxă se aplică de la sfârșitul lunii octombrie

Uniunea Europeană a decis majorarea tarifelor pentru vehiculele electrice fabricate în China. Noua taxă se aplică de la sfârșitul lunii octombrie
Sursă foto: Pixabay

Uniunea Europeană a decis marți, 29 octombrie, majorarea tarifelor la vehiculele electrice fabricate în China. Această măsură va intra în vigoare la finalul luniii octombrie și va duce la noi tensiuni între Europa și China.

Tarifele pentru vehiculele electrice din China vor fi de până la 45,3%

Uniunea Europeană a decis majorarea tarifelor pentru vehiculele electrice fabricate în China pentru a proteja industria auto europeană de subvențiile considerate neloiale. Această decizie a fost luată în urma unei anchete desfășurate de Comisia Europeană, care a scos în evidență avantajele competitive pe care le oferă Beijingul producătorilor chinezi, conform capital.ro. 

Tarifele la vehiculele electrice produse în China vor ajunge până la 45,3%. Această taxă suplimentară se va aplica pe lângă tariful standard de 10% pentru importurile auto, care variază de la 7,8% pentru Tesla la 35,3% pentru SAIC.

Comisia Europeană a comunciat în luna august că producătorul BYD va avea un  tarif vamal de 17,0%, în timp ce pentru Geely va fi de 19,3%, iar pentru SAIC acesta va ajunge la 36,3%. Companiile care au colaborat în cadrul investigației vor avea taxe de 21,3%, în timp ce cele care nu au cooperat se vor confrunta cu o rată de 36,3%.

Care este motivul creșterii tarifelor

Comisia Europeană a declarat că aceste tarife sunt necesare pentru a proteja industria auto europeană, contracarând avantajele neloiale de care se bucură producătorii chinezi.

Aceasta a evidențiat că subvențiile acordate de autoritățile de la Beijing includ terenuri și materii prime la prețuri sub nivelul pieței, ceea ce le permite producătorilor chinezi să ofere vehicule electrice la prețuri considerabil mai scăzute decât cele ale concurenților europeni.

Capacitatea de producție a Chinei este estimată la aproximativ trei milioane de vehicule electrice anual, dublul cererii din Uniunea Europeană, care a remarcat o creștere semnificativă a cotei de piață a vehiculelor electrice chineze, de la sub 1% în 2019 la 8% în prezent, cu așteptări de a ajunge la 15% până în 2025.

„Prețurile mașinilor chineze sunt, în medie, cu 20% mai mici decât cele ale producătorilor europeni”, a declarat un oficial al Comisiei.

Cum a reacționat Beijingul în urma acestei decizii

China a anunțat că aceste măsuri sunt protecționiste și vor dăuna relațiilor dintre Uniunea Europeană și China, dar și lanțurilor de aprovizionare din industria auto.

„Decizia Comisiei Europene încalcă principiile obiectivității, echității, non-discriminării și transparenței. Restricțiile sunt incompatibile cu reglementările Organizației Mondiale a Comerțului.

Este vorba de o concurență neloială practicată în numele concurenței loiale. Restricțiile impuse de UE vor afecta stabilitatea rețelelor automobilistice globale, fiind nocive inclusiv pentru interesele UE și ale consumatorilor europeni, cu riscul de a compromite transformarea ecologică europeană”, a declarat Ministerul chinez al Comerțului.

Pentru a contracara aceste măsuri, China a desfășurat propriile investigații asupra importurilor de produse europene, inclusiv brânză, carne de porc și produse din lactate.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`