Uniunea Europeană a aprobat proiectul privind interzicerea motoarelor pe benzină, motorină și hibride din 2035

Publicat: 27 03. 2023, 21:03
Actualizat: 27 03. 2023, 21:06
Foto: Pixabay

Consiliul Uniunii Europene a aprobat luni, în formă preliminară, proiectul în ceea ce privește interzicerea motoarelor cu ardere internă, dar și a celor hibride începând din 2035.

Mașinile pe motorină, benzină și hibride, interzise din 2035

Începând din 2035, doar motoarele de autoturisme și autoutilitare care nu mai emit particule poluante vor putea fi fabricate, potrivit planului adoptat luni, 27 martie, de Consiliul Reprezentanților Permanenți (COREPER).

Motoarele cu ardere internă vor putea fi produse și după 2035, prin utilizarea de combustibili sintetici, cu emisii poluante zero, după insistențele Germaniei, dar nu vor mai putea fi fabricate motoare pe benzină, motorină sau de tip hibrid.

Noul plan aduce o modificare a proiectului inițial, care a fost aprobat de Parlamentul European la cererea Comisiei Europene, care permitea doar fabricarea motoarelor electrice începând din 2035.

„COREPER a aprobat planul ca acordul privind standardele în materie de dioxid de carbon pentru automobile să fie pe agenda Consiliului UE pentru Energie de marţi”, a anunţat Preşedinţia suedeză a Consiliului UE, potrivit antena3.ro.

Italia nu este mulțumită de accelerarea procedurilor

Accelerarea procedurilor reprezintă un motiv de nemulțumire a Guvernului Italiei, întrucât proiectul de compromis nu prevede şi motoare cu biocombustibili. Publicația germană Die Zeit susține că există probabilitatea ca Italia să nu voteze proiectul în cursul sesiunii programate marți, 28 martie.

Publicația Il Fatto Quotidiano afirmă că Italia și Polonia au votat împotriva planului UE, iar România și Bulgaria s-au abținut de la vot. Marţi, decizia în Consiliul UE pentru Energie va putea fi luată prin majoritate calificată.

Noile evoluții modifică interpretarea și vor permite menținerea motoarelor cu ardere internă prin utilizarea de biocombustibili, însă vor solicita mai mult timp pentru analizarea efectelor asupra industriei auto.