Un studiu arată că mașinile electrice e mai probabil să lovească pietonii decât vehiculele pe benzină

Un studiu arată că mașinile electrice e mai probabil să lovească pietonii decât vehiculele pe benzină
Sursa foto: Freepik.com

Vehiculele electrice și hibride sunt mai silențioase decât mașinile cu motoare cu ardere, ceea ce le face mai greu de auzit, mai ales în zonele urbane. Astfel, mașinile hibride și electrice au mai multe șanse să lovească pietonii decât vehiculele pe benzină sau diesel, în special în orașe, potrivit unei analize a accidentelor rutiere din Marea Britanie.

Mașinile electrice și hibride sunt prea silențioase și frânează mai greu

Datele după miliarde de kilometri făcute cu mașini alimentate cu baterii și miliarde de călătorii cu mașini pe benzină și diesel au arătat că mașinile electrice și hibride au de două ori mai multe șanse să lovească pietoni decât mașinile alimentate cu combustibili fosili și de trei ori mai multe șanse de a face asta în mediul urban.

De ce mașinile ecologice sunt mai periculoase nu este foarte clar, dar cercetătorii bănuiesc că sunt de vină o serie de factori. Șoferii de mașini electrice tind să fie mai tineri și mai puțin experimentați, iar vehiculele sunt mult mai silențioase decât mașinile cu motoare cu ardere, ceea ce le face mai greu de auzit, mai ales în orașe.

În 2017, un alt raport, al Departamentului de Transport al SUA, a constatat că mașinile electrice și hibride prezentau un risc cu 20% mai mare pentru pietoni decât mașinile pe benzină și diesel și un risc cu 50% mai mare în timpul deplasărilor cu viteză mică, cum ar fi virajul, mersul înapoi, parcarea.

Din iulie 2019, tuturor vehiculelor hibride și electrice noi vândute în Europa li se cere să aibă un sistem acustic de alertă a vehiculelor care emite sunet atunci când mașina se deplasează încet, dar există sute de mii de mașini electrice care circulă fără dispozitive.

Dificultatea de a auzi mașinile electrice nu este singura problemă. Mașinile electrice tind să aibă o accelerație rapidă și sunt de obicei mult mai grele, unele cântărind de două ori echivalentul celor pe benzină, ceea ce face ca distanțele de frânare să fie mai lungi.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`