Un nou pericol pentru şoferi, pe şosele. Avertismentul lui Titi Aur
Titi Aur, unul dintre cei mai mari specialiști în conducere defensivă de la noi din țară, a oferit câteva sfaturi de care șoferii ar trebui să țină cont pe timp de iarnă.
Gheața neagră, cel mai mare pericol pentru șoferi
În ultima perioadă vremea a dat bătăi de cap șoferilor. Potrivit fostului pilot de raliuri, gheața neagră este cel mai periculos lucru care se poate întâmpla.
Această gheața neagră, care este asemănătoare cu poleiul, se formează atunci când temperatura este aproape de punctul de îngheț, motiv pentru care conducătorii auto trebuie să fie vigilenți atunci când circulă pe un astfel de drum.
„Să fim atenţi la cum conducem şi mai ales la gheaţa neagră, adică la polei. Gheaţa, zăpada albă, le vezi, ştii că s-ar putea să aluneci. Gheaţa neagră a cel mai periculos lucru care se poate întâmpla.
Trebuie testată aderenţa din când în când. Când nu avem pe nimeni în jur pe şosea, apăsăm mai tare pe frână. Dacă tremură pedala de frână, înseamnă că a intrat ABS-ul, deci avem aderenţă mică”, a spus Titi Aur, notează dcnews.ro.
Cu ce sfaturi utile mai vine Titi Aur pentru șoferi
Titi Aur a ținut să precizeze că în momentul în care un șofer are de gând să plece la drum lung trebuie ca mașina acestuia să fie pregătită pentru iarnă.
„În afară de cauciucurile de iarnă, care sunt principalul element, pregătirea maşinii înseamnă mai multe. În primul rând, maşina trebuie să fie de fiecare dată când plecăm la drum pe timp de iarnă foarte bine curăţată. Geamurile, oglinzile, stopurile, farurile, tot.
În al doilea rând, trebuie să avem ceva mai mult combustibil în rezervor decât de obicei, pentru că există riscul să rămânem blocaţi pe undeva şi trebuie să ne încălzim în maşină. Apoi, să avem în maşină câteva lucruri: o lopată, un sac de nisip pentru a putea ieşi dintr-un loc îngheţat, o rezervă de alimente, o sticlă cu apă, o pătură. Sunt câteva lucruri cu care ne putem ajuta. Bineînţeles, să avem şi haine groase la noi, pentru că pot apărea situaţii neprevăzute.
Nu în ultimul, un lucru pe care nu îl ştie lumea este că trebuie să avem filtrul de particule, cel de la climă şi aer condiţionat, foarte bine curăţat, nou. Unii spun că dacă vine iarna nu mai e nevoie de el, pentru că nu este polen. Ba contează, pentru că altfel nu avem o dezaburire bună. Un filtru necurăţat duce la dezaburirea incorectă a maşinii”, a mai explicat specialistul în conducere defensivă.