Un nou avertisment pentru toţi şoferii români cu asigurări auto la City Insurance. Aceștia trebuie să-și reînnoiască asigurările curând, având doar două săptămâni la dispoziție, iar după data de 11 mai vor expira polițele emise de City Insurance, aflate în faliment.
În cazul unor controale în trafic există riscul ca șoferii să primească amenzi din partea autorităților. Șoferii mai au termen două săptămâni să îşi reînnoiască poliţa obligatorie. Acest fapt s-a produs deoarece pe 9 februarie Tribunalul Bucureşti a emis procedura falimentului City Insurance şi de atunci a existat un termen de 90 de zile de valabilitate a acestor poliţe RCA.
În situaţia în care unele persoane au poliţă RCA emisă de City Insurance şi doresc să fiţi depăgubiţi, trebuie să depună o cerere la Fondul de Garantare a Asiguraţilor. La acest fond au fost depuse până acum 17.400 de cereri şi au fost făcute plăţi până la jumătatea acestei luni în valoare de 150 de milioane de lei.
Prețurile RCA au scăzut și cu până la 20% la câteva dintre cele mai importante societăți de asigurare din România, care gestionează în total portofolii de minim 3,5 milioane de șoferi, arată datele de vânzări ale brokerilor, potrivit Economica.
După falimentul City Insurance din septembrie 2021 prețurile crescuseră în continuu și ajungeau la majorări medii de 50% și vârfuri de creștere de până la 100%, în cazul camioanelor, de exemplu, sau al șoferilor tineri care conduc mașini cu motoare mari.
Informațiile Economica arată că societățile Euroins, Groupama, Omniasig și Generali au operat ieftiniri medii de 15%.
Liderul absolut al pieței este Euroins, cu aproximativ 40% din vânzările totale de RCA la finalul lui 2021. După falimentul City Insurance, Groupama a ajuns să dețină o cotă de piață de 15-20%, fiind a treia în domeniu, ca vânzări. Omniasig s-a mișcat mai greu pe acest segment în ultimul an, iar Generali nu mai este interesată de ani de zile de RCA și are o cotă de piață foarte redusă.
Potrivit Economica, surse din piață susțin că ar urma să opereze ieftiniri și Allianz Țiriac, liderul pieței de asigurări și al doilea nume din RCA, fiind practic singura societate care nu a operat schimbări de tarife de mai bine de jumătate de an, când City încă nu falimentase.
Ministerul Finanțelor lansase în discuție și un proiect de plafonare a prețurilor RCA, însă inițiativa a fost primită cu reacții negative din zona brokerilor și a societăților de asigurare. Chiar și așa, în condițiile în care prețurile continuau să crească, mai ales în zona vehiculelor comerciale de transport, varianta plafonării rămâne de actualitate.