Un inginer român care lucrează pentru o mare companie de automobile anunță: „Mașinile noi sunt făcute să țină între 7 și 12 ani”

Un inginer român care lucrează pentru o mare companie de automobile anunță: „Mașinile noi sunt făcute să țină între 7 și 12 ani”
Sursa foto: Pixabay

Un inginer român care lucrează în cadrul Mercedes-Benz a anunțat că mașinile noi sunt făcute să reziste între 7 și 12 ani, potrivit playtech.ro.

Acesta a explicat care este motivul pentru care noile autoturisme sunt făcute să aibă o viață atât de scurtă și de ce calitatea acestora scade odată cu trecerea timpului.

„Mașinile noi sunt făcute să țină între 7 și 12 ani”

Inginerul Paul Danci a făcut o postare pe Facebook prin care a explicat de ce viața noilor mașini este limitată, acestea ajungând să reziste puțin peste un deceniu.

Danci lucrează într-una dintre fabricile Mercedes-Benz, fiind expert în siguranță funcțională și securitate cibernetică în cadrul companiei, la sediul din Sindelfingen, Germania.

Acesta a prezentat care este motivul pentru care calitatea noilor mașini este una scăzută, având o viață de maxim 12 ani.

„Pe deoparte e adevărat, dar nu pentru că cei care le făceau mai demult erau mai buni și cei de astăzi sunt mai puțin buni. Tehnologia a evoluat și ce exista în urmă cu 30-40 de ani în industrie e incomparabil cu ce există acum. Tehnologia era, probabil, chiar rudimentară comparat cu ce există astăzi în industria automotive”, a explicat acesta, potrivit sursei citate anterior.

Danci a explicat faptul că unul dintre principalele motive pentru care mașinile actuale nu se mai fabrică precum cele din trecut este acela că statele au venit cu reglementări foarte clare în ceea ce privește construcția autovehiculelor.

Inginerul român a alcătuit chiar și o listă cu actualele reglementări care au aplicabilitate începând cu acest an:

  • materialele trebuie să fie reciclabile în proporție de X%, procent care se schimbă periodic, astfel că în următoarele decenii, tehnologia de a recicla trebuie să fie disponibilă;
  • normele de poluare devin tot mai stricte, astfel că mașinile mai vechi poluează și mai mult, iar legiuitorii încearcă să scape cât mai repede de acestea. Dacă în prezent, o mașină veche este una considerată a avea peste 20 de ani, în viitor, veche ar reprezenta între 7-12 ani;
  • dacă în prezent, multe mașini dețin software în cloud capabile să primească și să trimită date de la mașini, aceste servicii nu ar putea fi susținute vreme de două-trei decenii și ar fi și costisitor, astfel că o durată de 7-12 ani, ar fi mai dezirabilă.

„Mașinile vor migra spre conceptul de ‹‹serviciu››. Adică mașina ca serviciu, nu ca bun independent deținut de o entitate. Va fi foarte costisitor în viitor, să zicem 12 ani de acum, să întreții o mașină care are în spate servicii ce trebuie să asigure date, securitate, etc. Pe lângă costurile de achiziție și costurile de reparație vor trebui plătite tot felul de abonamente pentru că mașină e conectată și trebuie întreținută, nu doar mecanic.

În concluzie, mașinile produse începând cu 2022-2023 vor avea o durată de viață de aproximativ 7-12 ani. După ce durata de viață oficială se va termina, probabil nu se mai găsesc piese de schimb, nu mai există suport pentru multe din serviciile cloud din mașină, garanție, programele de diagnoză nu vor mai funcționa și probabil nu se va mai putea vinde. Poate și altele. Aceleași concepte se aplică astăzi la electronice, telefoane, etc”, a adăugat inginerul.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`