"Un camion ar trebui să facă şapte curse pe zi din Berceni până în Pantelimon. Face doar două!"

"Un camion ar trebui să facă şapte curse pe zi din Berceni până în Pantelimon. Face doar două!"
Foto: Ziarul Financiar

Directorul ge­neral al Can Pack România Cristian Cornea, fabrica în care se produc doze de bere şi suc, se declară indignat de situația infrastructurii. El afirmă că este foarte dificil pentru un camion să ajungă la un client din Pantelimon pentru că pierde foarte mult timp pe centura de suda Capitalei.

„Este o fantezie de fapt şi când face două curse pe zi, centura de sud este sufocată, zeci de maşini şi camioane pierd ore întregi. Un camion cu doze de bere trebuia să facă şi şapte curse pe zi, având în vedere că sunt 15-20 de kilometri de la fabrica noastră din Şoseaua Berceni până la clientul Tuborg din Pantelimon. Credeam că într-o bună zi centura de sud a Capitalei va arăta ca aceea din nord. Mi se pare absurd ca într-o capitală europeană să nu ai pasaje şi o şosea de centură pe care să nu pierzi ore în şir“, declară Cristian Cornea.

În acest an Ministerul Transporturilor plănuiește să aloce 106 milioane de lei, adică puţin peste 10% din valoarea totală a proiectului pentru centura de sud a Capitalei. Afirmațiile șocante nu se opresc aici, conform planului, anul viitor nu vor mai fi alocați bani, aproape 250 mil. lei se vor aloca în 2019 şi 550 mil. lei în 2020, ceea ce înseamnă că abia în următorii patru ani vom putea să avem o șosea decentă pe care vom putea circula prin partea de sud a Capitalei.

Cei aproape 47 km din centura de sud a Capitalei, între A2 şi A1, vor costa statul român în jur de 965 de milioane de lei, conform estimărilor ministerului. Din această sumă, până acum ministerul a plătit 60 mil. lei până la finalul lui 2015 şi 133.000 de lei anul trecut. Şi pasajul de la Domneşti de pe centura Capitalei, care ar fi fluidizat traficul într-una din cele mai aglomerate zone din România, este de asemenea abandonat, finalizarea lui fiind amânată până după 2020.

„Nu am început anul bine, a trebuit să le explic angajaţilor din top management, cei mai productivi, că vor avea un salariu mai mic din cauza măsurii de plafonare a CAS. Eu, personal, m-am simţit umilit de această măsură a statului. Pe acţionar nu îl intere­sează ce a decis statul român, nu poţi să mergi să îi spui că ţi-a luat statul din salariu.“

Urmăriți B1TV.ro și pe
`