Transbaiul, șoseaua de vis concurentă cu Transalpina şi Transfăgărăşan

Transbaiul, șoseaua de vis concurentă cu Transalpina şi Transfăgărăşan

Serpentine, peisaje de vis, drumuri prin pădure, plimbări la peste 1.800 de metri altitudine şi acces mai uşor la pârtiile de schi, aşa poate fi rezumat traseul şoselei Transbaiul, care urmează să se contruiască în nordul judeţului Prahova. Noua şosea, care va lega Valea Prahovei de Valea Doftanei, va costa în jur de 30 de milioane de euro şi va fi la fel de spectaculoasă ca Transfăgărăşanul sau Transalpina.

Şoseaua Transbaiul va avea o lungime de 38 de kilometri şi va face legătura între oraşele Azuga, Buşteni şi comuna Valea Doftanei, scriu jurnaliştii de la Adevărul. Autorităţile spun că traseul a fost ales încât să pună în valoare frumuseţea Bucegilor, Transbaiul urmând să rivalizeze cu Transalpina şi Transfăgărăşan.

Cu o altitudine maximă de 1.834 de metri, în Vârful Baiul, noua şosea va intra în top trei, cele mai înalte din ţară. Prin comparaţie, Transfăgărăşanul atinge 2.042, iar Transalpina  -  2.145.

„Transbaiul va pleca din trei puncte diferite. Cele trei şosele, din Azuga, Buşteni şi Valea Doftanei, se vor uni în golul montan din Munţii Baiului, în apropiere de Vârful Cazacu. (…) O parte din traseu va fi pe drumuri forestiere sau drumuri de căruţă folosite de ciobani, iar ramificaţia către Doftana se va suprapune pe un drum realizat în vremea lui Carol I”, a declarat Gheorghe Mosor, primar Valea Doftanei.

În paralel, în zonă va apărea şi o nouă staţiune montană.

„Infrastructura este una din problemele zonei. Dacă vom rezolva infrastructura, atunci se pot găsi şi posibilităţi de investiţii în una sau două pârtii de schi”, a mai spus Gheorghe Mosor.

Noua şosea poate fi şi o rută alternativă pentru cei care vor să se deplaseze dinspre Bucureşti spre Ardeal. Ea va fi construită din fonduri europene şi va costa în jur de 30 de milioane de euro.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`