Model Y de la Tesla depășește acum Model 3 în Europa – a fost cel mai bine vândut BEV de pe 29.400 de unități înmatriculate în septembrie, potrivit just-auto.com.
Cu 29.367 de unități înmatriculate, în creștere cu 227%, Model Y a reprezentat aproape trei din fiecare 100 de mașini noi înmatriculate în Europa luna trecută, marcând astfel prima dată când SUV-ul electric a condus clasamentul european, potrivit analizei JATO Dynamics.
În Germania, Model Y a vândut mai mult decât Volkswagen Golf și conduce clasamentul general, iar dintre piețele din UE27, a fost cel mai bine vândut BEV în alte 14 țări.
Pe locul al doilea s-a clasat Peugeot 208, în timp ce alte modele cu performanțe bune sunt Skoda Octavia, VW T-Roc și Nissan Qashqai, care a reintrat în top 10 [posibil impulsionat de variantele electrificate lansate recent – n.r.].
Mai jos în clasament, mai multe modele au înregistrat creșteri semnificative, în special Kia Sportage (+53%), Ford Kuga (+89%), Volkswagen Tiguan (+58%), Ford Fiesta [pentru care tocmai a fost anunțată încetarea producției] (+87%), Cupra Formentor (+97%), Audi A3 (+70%), Renault Megane (+119%), Peugeot 308 (+175%), Mercedes C-Class (+203%), Mercedes CLA (+52%) și Mercedes GLA (+157%).
Dintre lansările recente de modele, Dacia Jogger a înregistrat 5.906 unități, în timp ce printre altele se numără VW Taigo (5.326 unități), Cupra Born (3.443), Mazda CX-60 (2.759), BMW i4 (2.429), VW ID.5 (2.245), Volvo C40 (1.911), Mercedes EQB (1.882), Alfa Romeo Tonale (1.574), DS 4 (1.428), Citroen C5 X, (1.147), Nissan Ariya (1.047) și Mercedes EQE (1.005).
În septembrie 2022, piața europeană de automobile noi a înregistrat o creștere pentru a doua lună consecutivă, după creșterea de 3,5% înregistrată în august.
Numărul de unități înmatriculate a ajuns la 1.038.481, în creștere cu 7,5% față de 965.595 în septembrie 2021.
Volumul a rămas stabil în al treilea trimestru din 2022, comparativ cu T3 2021, la 2,65 milioane de unități, însă acesta a fost considerabil mai mic decât în T3 2020 și T3 2019, la 3,44 milioane și, respectiv, 3,66 milioane de unități.
După o perioadă de creștere lentă, cererea de automobile pur electrice (BEV) a crescut semnificativ în septembrie, cu 160.869 de unități înmatriculate. Volumul a crescut cu 15%, reprezentând 15,6% din totalul înmatriculărilor, a doua cea mai mare cotă de piață lunară după decembrie 2021.
În timp ce Norvegia și Italia au înregistrat scăderi de 17% și 42%, cele mai mari piețe din Europa au continuat să înregistreze rezultate pozitive.
Germania a fost în frunte, reprezentând 27% din totalul cererii europene, o creștere de 29%.
Regatul Unit a urmat cu un volum în creștere cu 16% și o cotă de piață de 24%. Franța a fost pe locul al treilea, cu 14% din piața UE27 și o creștere a volumului de 32%.
În septembrie, aceste trei piețe combinate au reprezentat 60% din cererea europeană de BEV.
În septembrie, Tesla a înregistrat performanțe deosebit de bune, o tendință observată în ultima lună a fiecărui trimestru, reprezentând puțin peste 25% din BEV-urile înmatriculate în Europa.
Cu Modelul Y produs acum în Germania, Tesla a reușit să compenseze scăderea de 50% observată pentru Model 3.
Reflectând tendințele recente, volumul de vehicule electrice hibride plug-in (PHEV) a crescut cu 7% față de septembrie 2021, cu 87.712 unități înmatriculate.