Tesla Cybertruck este „prea mare și prea ascuțit” pentru drumurile europene, spun militanții pentru siguranță

Publicat: 08 10. 2024, 14:21
Sursa foto: unsplash

Cybertruck-ul Tesla este prea mare și ascuțit pentru drumurile europene, au avertizat activiștii pentru siguranța în transport, după mai multe întrebări cu privire la înregistrarea unuia dintre primele camionete electrice pe continent, anunță The Guardian.

Cybertruck-ul Tesla cântărește 4 tone gol

Există o confuzie cu privire la posibilitatea de a conduce Cybertruck în Europa, din cauza regulilor stricte de siguranță rutieră care interzic marginile ascuțite și impun limitatoare de viteză pentru vehiculele care cântăresc mai mult de 3,5 tone când sunt pline.

Manualul Tesla anunță că vehiculul unghiular din oțel ca având o greutate brută a vehiculului de 4 tone. (Echivalentul unei mașini de familie standard, cum ar fi un Ford Focus, este de 1,9 tone.)

Mai multe mașini Cybertruck au fost deja văzute pe străzile europene în acest an, provocând temeri de siguranță în rândul militanților. Într-o scrisoare adresată Comisiei Europene și autorităților din Republica Cehă, unde înregistrarea unui Cybertruck a ridicat întrebări cu privire la reguli, grupurile de campanie au cerut ca mașinile înregistrate în UE să fie scoase de pe drumurile publice.

„Camionetele sunt supradimensionate și din ce în ce mai importate și sunt un pericol pe străzile noastre”, a spus James Nix de la organizația nonprofit Transport & Environment, care a cosemnat scrisoarea.

Piața auto din Europa a urmat moda din America de Nord cu vehiculele utilitare sport mari și grele, dar reglementările privind siguranța și poluarea au oprit importul celor mai periculoase camionete.

Mașinile mari și grele au mai multe șanse decât cele mici să ucidă oameni într-o coliziune. Un studiu publicat în martie a constatat că o creștere cu 10 cm a înălțimii frontale a unui vehicul a dus la o creștere cu 22% a mortalității pietonilor.