Slovacia, Polonia, Ungaria, România şi Serbia sunt într-o competiție în încercarea de a atrage investitori auto. Singurul lucru pe care îl au în comun marile fabrici producătoare de mașini din aceste țări sunt autostrăzile care le conectează la marile culoare rutiere europene.
Potrivit Ziarul Financiar, Slovacia, o țară cu 5,4 milioane de locuitori, găzduiește trei constructori internaționali de autovehicule: Volkswagen – inclusiv cu brandurile Audi şi Porsche -, Peugeot Citroën şi Kia. În Polonia se găsesc fabricile VW, Fiat şi Opel. Cea mai mare fabrică Audi de motoare din lume se găsește în Ungaria, alătri de Daimler şi Suzuk.
Renault s-a remarcat în România, singura din țara noastră, după ce Ford funcţionează la turaţie minimă. Lipsa autostrăzilor este cea care a ținut investitorii auto la distanță. România are doar 700 de km de autostradă, cu un pas în față înaintea Slovaciei care are 400 de km de drum rapid, dar care „irigă” zona de Vest, unde este concentrată industria. Polonia are aproximativ 2.660 km de autostradă şi drum expres, Ungaria 1.382 km de drum rapid. Începând de luna trecută însă, și România este legată de Europa de Vest prin autostrada de la granița cu Ungaria.