Kilometri dați înapoi la autoturismele second-hand au devenit o adevărată problemă în ultimii ani. Cei care îți doresc să cumpere o astfel de mașină trebuie să se asigure că este în stare bună din punct de vedere tehnic, dar și că nu are kilometri dați înapoi. Dan Barbu, de la Mașina Potrivită, a venit cu câteva sfaturi pentru șoferii români care vor să facă o achiziție.
Cea mai ușoară metodă prin care un șofer poate să își dea seama dacă mașina pe care urmează să o cumpere are kilometri dați înapoi este verificarea elementelor din interior. Dacă volanul, schimbătorul, pedalele sau scaunul șoferului sunt uzate, atunci, cel mai probabil, autoturismul are kilometri dați înapoi. Dan Barbu susține că metoda nu este valabilă de fiecare dată, întrucât elementele menționate anterior pot să fie schimbate sau recondiționate.
Chiar dacă poate avea destul de multe variabile, șoferii pot să meargă cu autoturismul la un tester, pentru a verifica dacă kilometri sunt reali sau nu. Mașinile înregistrează diferit datele de deplasare și își face la fel de diferit unele verificări, scrie promotor.ro.
Dacă doar kilometri afișați în bord sunt dați înapoi, atunci testerul va depista mult mai ușor frauda. În cazul în care cei care vor să vândă autoturismele la supra preț doar pentru că nu au fost utilizate foarte mult și modifică datele motorului și transmisiei, ștergând și înregistrările din modulul ABS, atunci cei care vor să cumpere mașina nu o pot verifica 100%.