Scurgerile aflate sub mașină pot indica probleme diverse! Unele sunt foarte grave și trebuie să ajungem imediat la un mecanic
Pentru șoferi există mai multe semne care pot indica diferite probleme la un autoturism, iar unul dintre ele este reprezentat de scurgerile aflate sub mașină, potrivit Promotor.ro.
Tipuri de scurgere de fluide la mașini
În cazul în care observăm o pată sub autoturism, acesta ar putea avea o problemă care impune vizita imediată la un mecanic întrucât poate indica diferite probleme. Dacă unele sunt grave și trebuie rezolvate pe loc, altele pot fi remediate și mai târziu.
Dintre tipurile de scurgeri pe care un șofer le poate găsi sub mașină, principalele pot proveni de la:
- ulei de motor;
- antigel;
- lichid de frână;
- lichid de servodirecție;
- ulei de la cutia de viteze.
Fluidele diferă la culoare și densitate, așa că detaliile ne pot arăta despre care dintre ele este vorba.
Despre uleiul de motor și antigel
Cele mai multe scurgeri de pe carosabil provin de la uleiul de motor, care poate fi recunoscut după vâscozitatea ridicată, culoarea închisă și poziția fluidului – în dreptul băii de ulei.
Șoferul care observă o astfel de pată trebuie să verifice nivelul de ulei din motor. Dacă mașina are suficient ulei, putem să ne deplasăm până la cel mai apropiat mecanic.
Este posibil ca uleiul să se fi scurs de la o etanșeizare incorectă a capacului de tacheți, a chiulasei de la baia de ulei sau de defecțiunea unei garnituri.
Atunci când pata de sub mașină are dimensiuni mai mari, ar putea fi vorba despre lichidul de răcire. Ar putea fi o problemă legată de o fisură, un șurub strâns insuficient sau un furtun care nu e etanșeizat corect.
Antigelul poate fi recunoscut după culoarea roz sau verde deschis. Odată observată pata trebuie verificat nivelul de antigel și se poate completa pentru a verifica pe unde curge.
Dacă e lichid de frână, trebuie să ajungem imediat la un mecanic
Dacă petele se află în spatele roților, ar putea fi vorba despre pierderi de frână. ProMotor avertizează că o astfel de problemă este una gravă și trebuie remediată imediat.
Autoturismele mai vechi au de obicei un sistem complex hidraulic, specific servo-direcției. Colierele, mufele sau capetele furtunelor pot ceda de la presiune, ceea ce duce la scurgerea lichidului de servo-direcție, un fluid ce poate fi recunoscut cu ușurință datorită culorii sale vișinii.
Uleiul din cutia de viteze seamănă cu cel de motor, dar diferența este că acesta se formează sub locul de unire a transmisiei cu motorul. Poate fi vorba despre o problemă cauzată de presiune la o transmisie automată, respectiv de o defecțiune mecanică la o cutie manuală. Potrivit Promotor, și acest tip de problemă necesită atenția imediată a unui mecanic.