Scandalul provocat de corectitudinea testelor privind emisiile poluante pentru trei modele Volkswagen ia aploare. Măsură în care este implicat grupul auto german, care a recunoscut că a trişat la verificările din Statele Unite, a fost extinsă și în Correa de Sud, dar și în Europa.
Pe lângă amenda record de 18 miliarde dolari pe care ar avea-o de plătit Volkswagen Group se ia în calcul și întocmirea de dosare penale pentru cei găsiți vinovați. Mai mult, se pare că 11 milioane de mașini diesel VW vizate de corectitudinea testelor privind emisiile poluante.
Volkswagen a cerut dealerilor din SUA să oprească vânzarea unor modele diesel fabricat în 2015, după ce autoritățile de reglementare din SUA au acuzat compania germană de instalarea unor sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.
Declinul acțiunilor Volkswagen a continuat marți, în urma extinderii investigațiilor în Asia și Europa, după ce vineri autoritățile de reglementare din SUA au acuzat compania germană de instalarea unor sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.
Cei care au stat în spatele detonării mega-scandalului care afectează grav imaginea Volkswagen sunt doi activiști, Peter Mock și John German. Aceștia au descoperit din întâmplare neregula, scrie Bloomberg.
Mock și German sunt activiști pentru un aer curat și testau mașini VW pentru a demonstra europenilor că este posibil ca vehiculele diesel să aibă mai puține emisii. Mare le-a fost surpriza când au văzut că acestea emiteau mai multe emisii decât trecuse producătorul în cartea mașinii.
Cei doi au raportat ceeea ce aflaseră cu stupoare agenției americane de mediu.