Comisia Europeană propune modificarea procedurilor de omologare a vehiculelor la nivelul Uniunii Europene şi crearea unui sistem centralizat de monitorizare şi sancţionare, coordonat de Bruxelles, în contextul problemelor semnalate la grupurile auto Volkswagen şi Renault.
Una din principalele propuneri se referă la oferirea de atribuţii suplimentare Comisiei Europene, care va avea dreptul să monitorizeze autorităţile naţionale de omologare şi va putea impune sancţiuni financiare.
Comisia Europeană vrea corectarea deficienţelor în ceea ce priveşte problemele semnalate la grupurile auto Volkswagen şi Renault.
Conform propunerii, omologarea vehiculelor va rămâne în sarcina autorităţilor statelor membre UE, dar Comisia Europeană va crea un sistem european de monitorizare. Comisia ar putea impune amenzi de 30.000 de euro pentru orice vehicul care nu corespunde standardelor. Amenzile s-ar putea aplica producătorilor auto şi serviciilor de testare a parametrilor tehnici.
De asemenea, Comisia Europeană vrea să creeze cadrul legal necesar care să permită rechemarea în service a unor modele auto care au probleme. În prezent, acest lucru este posibil doar prin acordul autorităţii de certificare.
Potrivit proiectului, Comisia Europeană va avea dreptul de a „suspenda, de a reduce sau retrage” autorizaţia unui serviciu tehnic responsabil de omologare, dacă acesta „nu depune toate eforturile pentru aplicarea reglementărilor”.