Într-un comunicat de presă, Volkswagen Group a venit cu detalii noi pentru proprietarii din România. Astfel, potrivit producătorului german, modelele actuale, cu motoare Euro 6, comercializate în UE sunt conforme cu toate standardele și cerintele legale. Așadar, teoretic, clienții de mașini noi nu sunt afectați.
Maşinile cu probleme sunt cele cu motorizare 2.0 TDI cu cod EA189. Proprietarii acestora vor fi anunțati direct și vor fi invitați la service pentru recall, dacă este cazul, iar campania de rechemare va fi publicată pe site-ul ANPC. În ciuda scandalului, clienţii Volkswagen nu vor avea de suferit pe tema taxarii, cum ar fi de exemplu taxa de timbru.
O altă veste bună este că problemele privind emisiile poluante și consumul nu afectează siguranța mașinii și utilizarea ei.
De altfel, autorităţile din România au anunţat că vor supraveghea şi ele scandalul noxelor.
„Vom urmări foarte atent evoluția evenimentelor, inclusiv decizia oficială care urmează să fie luată de autoritățile americane. În acest sens, vom colabora cu specialiștii din cadrul Registrului Auto Român și vom continua monitorizările prin rețeaua proprie”, a spus Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.
Volkswagen este în acest moment una dintre cele mai populare mărci în România. În primele opt luni ale lui 2015, înmatriculările de autoturisme noi și second-hand marca Volkswagen au ajuns la 49.486 unități. Din acestea, 4.675 au fost mașini noi, în creștere cu 16% față de perioada similară din 2014, iar 44.811 unități au fost second-hand, potrivit statisticii Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor.
Președintele Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat din funcție după scandalul privind falsificarea testelor de poluare a aerului. (Detalii AICI)
Acțiunile Volkswagen au căzut drastic în deschiderea ședintei Bursei din Frankfurt, compania piezând 22,6 miliarde de euro pe bursă în ultima săptămână.
Volkswagen a recunoscut că 11 milioane de mașini livrate în toată lumea sunt dotate cu un software care permite păcălirea testelor legate de poluare. De la izbucnirea scandalului emisiilor de carbon, grupul Volkswagen a rechemat la service 500.000 de maşini.