Roșu, galben, verde… și alb? Mașinile mai sofisticate ar putea aduce schimbări majore pentru culorile semafoarelor

Roșu, galben, verde... și alb? Mașinile mai sofisticate ar putea aduce schimbări majore pentru culorile semafoarelor
Image by WikimediaImages from Pixabay

Pe măsură ce autovehiculele devin mai sofisticate și mai autonome, luminile care controlează fluxul de trafic de mai bine de un secol – roșu, galben și verde – ar putea fi la rândul lor în pragul unei transformări majore, relatează abcnews.go.com.

Mașinile mai sofisticate ar putea aduce schimbări majore la nivel de semaforizare

Cercetătorii explorează noi modalități de a folosi funcțiile mașinilor moderne, cum ar fi GPS-ul, astfel încât traficul să devină mai sigur și mai eficient.

În cele din urmă, actualizările ar putea duce la eliminarea completă a culorilor de astăzi (roșu, galben, verde), cedând controlul către mașinile autonome.

Henry Liu, profesor care conduce un studiu la Universitatea de Michigan, spune că un nou sistem de semaforizare ar putea fi mult mai aproape decât crede lumea.

„Ritmul de progres al inteligenței artificiale este foarte rapid”, a subliniat cadrul universitar.

Ce rol ar avea albul

Viitorul fluxului de trafic este evaluat și de către o echipă de la Universitatea de Stat din Carolina de Nord, condusă de Ali Hajbabaie. În opina sa, decât să renunțăm complet la sistemul de semaforizare de astăzi, poate că ar fi mai bine să fie adăugată o a patra culoare, de exemplu, alb, care să arate când există suficiente mașini autonome pe drum astfel încât mașinile autonome să preia controlul.

„Când ajungem într-o intersecție, ne oprim dacă este roșu și mergem dacă este verde. Însă dacă este activă o lumină albă, doar urmezi vehiculul din fața ta”, a explicat Ali Hajbabaie.

Cercetările sale se referă la o „fază albă” și poate chiar la o lumină albă, dar Hajbabaie a explicat că nu culoarea în sine este importantă. De altfel, chiar și culorile actuale ar putea fi suficiente dacă ar fi, de exemplu, modificate astfel încât o intermitență simultană de roșu și alb să semnaleze că mașinile autonome au preluat controlul fluxului de trafic.

Pe de altă parte, profesorul estimează că o astfel de abordare este la ani distanță, având în vedere că 40% – 50% din autovehicule ar trebui să fie autonome pentru ca un astfel de sistem să funcționeze.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`