Reprezentanții Uber din România susțin activitatea le va fi afectată de ordonanța care va modifica legea 38/2003 și care este foarte aproape de a fi aprobată. Aceștia susțin că șoferii vor fi descurajați să mai activeze în aplicație din cauza amenzilor pe care le-ar putea primi odată cu aplicarea ordonanței, informează HotNews.
De asemenea, cei de la Uber se plâng de faptul că în România serviciile de ride-sharing nu sunt reglementate și le sugerează autorităților să se inspire din legile care există deja în țări ca Marea Britanie, Portugalia sau Estonia.
"Dacă proiectul de ordonanță trece în această formă este posibil să se deschidă calea unor abuzuri asupra șoferilor parteneri. De ce? Pentru ca în acest moment nu avem o legislație de ride-sharing care să faca diferența între serviciile de transport anonime, ilegale, nefiscalizate, și serviciile de ride-sharing precum Uber. (…) Sunt câteva mii de șoferi în toată țara și îi descurajezi total și consumatorul mu va mai avea aceasta opțiune. Descurajezi un serviciu care este transparent și bun și, spre exemplu, oamenii care comandă un Uber vor aștepta în loc de patru minute în Bucuresti, opt-nouă minute", explică purtătorul de cuvant al Uber, Alexandra Corolea.
"Spre deosebire de un serviciu de taxi, care este un serviciu public, deschis tuturor, Uber este o comunitate online închisă și, ca să accesezi platforma și serviciile de pe ea trebuie să ai un cont cu parola, să-ți pui acolo date personale, date de card. Ca șofer trebuie să aduci cazier judiciar. Este o comunitate închisă, nu vei putea lua niciodata un Uber de pe stradă, nu exista asa ceva", a mai spus Alexandra Corolea.