Renault vrea să relanseze brandul Alpine pentru a redresa livrările la nivel mondial

Publicat: 04 12. 2012, 17:11
Foto: ekonomico.fr

Renault vrea să relanseze brandul sport Alpine, a cărui producție a fost oprită în 1995, din cauza profitabilității scăzute, pentru a redresa livrările la nivel mondial, scrie Bloomberg.

Producătorul auto francez se confruntă cu un declin al vânzărilor mai rapid decât al altor concurenți europeni. Acum grupul se orientează către segmentul superior al pieței, imitând strategia Volkswagen, care obţine 48% din profitul operaţional cu brandul Audi, chiar dacă livrările acestuia reprezintă numai 14% din total.

Pentru relansarea Alpine, compania va încheia un parteneriat cu Caterham Group, un producător britanic de mașini de teren de tip track car, cu roțile din față expuse și bare de siguranță în loc de acoperiș. „Fanii Alpine au aşteptat acest lucru de 20 de ani. Din cei 35 de membri ai clubului meu, cel puţin jumătate vor să cumpere maşina”, a declarat Gerard Bailly, proprietarul unei braserii în Dole, din estul Franţei, care deţine două vehicule Alpine şi conduce un club pentru acest brand.

Compania precizează că principalul obiectiv este crearea unei nișe pe piața automobilelor de lux, care să avantajeze și modelele de masă.

„Este o idee bună să introduci Alpine, pentru că va avea un efect de halo pentru alte modele ale Renault”, a declarat Neil King, analist la compania de cercetare a pieţei Euromonitor International.

Renault a oprit producţia de vehicule Alpine în 1995, după 40 de ani, din cauza profitabilităţii scăzute.

Vânzările au atins un maxim de circa 2.000 de vehicule pe an în anii ’80.

„Noul Alpine al Renault ar putea arăta ca un Porsche Boxter al săracului. Există un anumit spaţiu pe piaţă”, a declarat Philippe Houchois, analist la UBS în Londra.

Vehiculele Alpine urmează să fie produse la fabrica Renault din Dieppe, pe coasta Normandiei, locaţia istorică a brandului.