Producătorul francez de automobile Renault este pregătit să anunțe vineri 15.000 de disponibilizări în întreaga lume, în cadrul unui plan pentru a-și spori profitabilitatea și a face față vânzărilor falente, a declarat un reprezentant al sindicatului CFDT după întâlnirea cu compania.
Aproximativ 4.500 de locuri de muncă ar urma să fie tăiate în Franța, deși în mare parte acestea se vor realiza printr-un plan de plecare voluntară și o schemă de pensionare, a declarat Franck Daout, un lider sindical, pentru Reuters.
În acest context, planurile Renault de a investi și extinde operațiunile din Maroc și România vor fi probabil înghețate, a informat joi Les Echos, în timp ce capacitatea sa de producție la nivel mondial ar putea fi redusă de la 4 milioane de vehicule la 3,3 milioane. Restructurarea urmează o retragere din partea partenerului japonez Nissan (7201.T), care închide unele
Reducerile generale ar afecta puțin sub 10% din cei 180.000 de muncitori la nivel global ai Renault. Compania are în jur de 48.500 de angajați în Franța.
„Au insistat asupra faptului că totul va fi negociat”, a spus Daout, adăugând că sindicatele și organele de stat vor fi implicate în discuții cu privire la potențialele pierderi de locuri de muncă din Franța.
Renault a refuzat să comenteze. Consiliul producătorului de autovehicule a semnat joi planurile de a lansa programul de economisire a costurilor companiei.
Grupul francez, care este deținut în proporție de 15% de către guvern, a semnat la începutul acestui an un plan care a scăzut 2 miliarde de euro costurile, după ce a înregistrat prima sa pierdere într-un deceniu anul trecut.
Acest lucru a ridicat îngrijorarea pentru unele fabrici, inclusiv în Franța, deși închiderile ar putea fi sensibile din punct de vedere politic.
Guvernul francez, care se opune unor posibile închideri de fabrici, a spus deja că nu va încheia un împrumut de stat de 5 miliarde de euro pentru Renault – o măsură de ajutor legată de pandemia coronavirusului – până când conducerea și sindicatele nu vor încheia discuții cu privire la forța de muncă și fabricile franceze ale producătorului auto din Franța.
Criza coronavirusului a înrăutățit problemele companiei, accentuând o încetinire a cererii care deja dăuna vânzărilor.
După reluarea producției la începutul lunii mai, uzina Dacia de la Mioveni încă nu lucrează la capacitate maximă. La Dacia s-a lucrat la peste 65% din capacitate, dar producția va crește în următoarele săptămâni.
Informațiile au fost dezvăluite de șeful companiei Dacia, Christrophe Dridi într-un interviu acordat presei. De la reluarea activității, Dacia a produs aproximativ 700 de automobile zilnic, în condițiile în care înainte de pandemia de coronavirus la Dacia se asamblau 1.400 de automobile pe zi.