Renault investește tot mai puțin în tehnologia diesel, după ce a fost înregistrată o scădere semnificativă pentru acest segment de autoturisme.
Într-o discuție cu jurnaliști din România, în Spania, la Jerez, unde au loc testele internaționale pentru presă cu noul Renault Megane R.S., Olivier Guintrand, directorul departamentului de inginerie al Renault, a dat exemplul Franței, țară în care în doar un an de zile cota de piață a motorizărilor diesel a ajuns la 41%, în scădere de la aproape 70%.
„Motorizările diesel sunt foarte eficiente, dar în multe țări publicul are dintr-o dată o problemă cu ele, chiar dacă până atunci n-ar fi conceput o mașină altfel decât diesel. Vedem asta foarte evident în Franța și în Germania”, a explicat oficialul Renault, potrivit Hotnews.
Mașinile diesel ar putea fi interzise cât e curând în Renault , din cauza emisiilor de eșapament.
Renault va intra, până în 2022, pe piața autovehiculelor electrice și hibride.
Tot până în 2022 circa 60% din gamă va fi electrificată.
Potrivit sursei citate, toate motorizările pe benzină vor fi trecute la sistem micro-hibrid, adică sistem start/stop și recuperare a energiei la frânare, iar pentru diesel-urile care vor rămâne totuși în ofertă, Renault va investi în tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction), adică tratamentul emisiilor diesel cu AdBlue (uree).