Constructorul auto Renault, care deţine şi producătorul Dacia, este implicată într-o anchetă în Franţa privind o presupusă fraudă privind emisiile poluante. Aceasta ar putea ajunge curând la tribunal pentru că un raport tehnic a confirmat că unele motoare diesel ale producătorului auto au fost configurate pentru a emite mai mulţi poluanţi în condiţii reale de drum, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Ancheta a pornit chiar după izbucnarea scandalului DieselGate în 2015 privind vehiculele produse de Volkswagen. Atunci guvernul francez a cerut o anchetă cu privire la emisiile poluante la toate mărcile de autovehicule comercializate în Franţa.
În urma investigaţiilor, care s-au desfăşurat şi în alte state europene, s-a descoperit că nivelul emisiilor de oxid de azot este de zece ori mai mare faţă de limitele stabilite de autorităţile de reglementare la unele modele Opel, Renault şi Fiat Chrysler.
Un purtător de cuvânt al Renault a precizat că firma nu poate comenta cele mai recente informaţii deoarece nu a văzut rezultatele investigaţiei.
„Vehiculele Renault nu sunt echipate cu dispozitive de fraudă şi respectă normele de omologare a vehiculelor”, a declarat purtătorul de cuvânt.
Recent, presa franceză a publicat o copie a unui proces verbal elaborat de Direcţia Generală pentru Concurenţă, Consum şi Combaterea Fraudelor în care se susţine că „Renault SAS i-a înşelat pe consumatori la controalele efectuate, în special în cazul controalelor legale de omologarea emisiilor poluante”.
În replică, Renault a dat publicităţii un comunicat în care reiterează că respectă normele de omologare a vehiculelor.
„Grupul Renault reaminteşte că niciunul dintre serviciile sale nu a încălcat regulile, europene sau naţionale, cu privire la omologarea vehiculelor. Vehiculele Renault nu sunt echipate cu software sau dispozitive de fraudă”, subliniază producătorul auto.
Renault a preluat compania Dacia în 1999 şi au relansat-o cinci ani mai târziu prin modele Logan.