Grupul Renault, din care face parte și Dacia, analizează varianta unui transfer de proprietate pentru pachetul său majoritar de acţiuni deținut la AvtoVAZ.
Un posibil transfer de proprietate, alternativa favorită în prezent de Renault, ar elibera grupul francez de răspunderile legale pentru AvtoVaz, firma care produce autoturismele Lada, şi cei 45.000 de angajaţi ai săi, au precizat sursele care au dorit să îşi păstreze anonimatul, potrivit Agerpres.
Transferul de proprietate este doar una dintre alegerile analizate de Renault, după ce săptămâna trecută proprietarul Dacia a susținut că îşi suspendă activităţile industriale în Rusia, fără a oferi detalii cu privire la modul în care intenţionează să iasă din Rusia.
Momentan nu a fost luată o hotărâre finală şi este posibil să apară şi alte alternative, au subliniat sursele. De asemenea, nu este clar cum anume ar urma să fie integrată în acest plan uzina proprie pe care Renault o are în apropiere de Moscova. S-a precizat că Renault nu va putea să îşi transfere participaţia de 68% pe care o deţine la AvtoVaz către celălalt acţionar, holdingul de stat Rostec State Corp, pentru că partenerul rus este vizat de sancţiunile internaţionale.
În urmă cu o săptămână Renault a întrerupt activitatea la uzina sa din apropiere de Moscova şi a afirmat că analizează opţiunile disponibile pentru pachetul majoritar de acţiuni la AvtoVaz.
Constructorul auto francez a estimat la finele anului trecut că valoarea operaţiunilor sale din Rusia, a doua mare piaţă a sa după cea din Franţa, se ridică la 2,2 miliarde de euro.
Societatea mixtă AvtoVaz produce primele două cele mai bine vândute automobile din Rusia, ambele marca Lada, care controlează aproximativ o cincime din piaţa auto locală.
În 2021 Renault a realizat în Rusia aproximativ 10% din veniturile sale, iar AvtoVaz a avut o marjă de profit de 8,7%, cu mult mai mare decât cea de 0,6% atinsă de divizia automotive a grupului.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în anul 2004 cu modelul Logan. Mai târziu, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.