ATENȚIE! Șapte din zece mașini second-hand au zeci de kilometri dați înapoi. Cât profit fac samsarii pe banii românilor

ATENȚIE! Șapte din zece mașini second-hand au zeci de kilometri dați înapoi. Cât profit fac samsarii pe banii românilor

Cel puțin șapte din zece mașini second-hand scoase la vânzare în România în perioada ianuarie – august au avut kilometri daţi înapoi de la câteva zeci de mii până la câteva sute de mii de kilometrii, samsarii câștigând un profit de cel puțin 500 de euro la fiecare maşină vândută.

Astfel, fac anual cel puţin 45 de milioane de euro în acest fel, dacă vând cel puțin 90 de mii de maşini.

„Motivul real al samsarilor este pur financiar pentru că orice scuze ar avea ei, kilometrajul mai mic face maşina vandabilă mai repede şi la un preţ mai mare. Dacă facem un calcul simplu şi considerăm că aproximativ 65% din maşinile second-hand care se importă anual în România (aproximativ 200.000 în ultimii ani) sunt destinate revânzării iar 70% dintre acestea au kilometri daţi înapoi, rezultă că aproximativ 90.000 maşini sunt vândute anual cu kilometrajul măsluit. La aceste tranzacţii, dacă punem un minim de 500 euro creştere de preţ din cauza kilometrajului mai mic rezultă un profit de 45.000.000 euro. În realitate însă procentul real al maşinilor cu un rulaj peste 200.000 kilometri este mult mai mare. Acest lucru ne spune că pragul psihologic al kilometrajului acceptat de cumpărători la o maşină second-hand a crescut constant evoluând de la 110.000 – 115.000 km în 2008-2009 la 200.000 şi peste în 2018. Umblarea la kilometraj a intrat atât de mult în sângele samsarilor încât aceştia dau înapoi chiar şi câteva mii de km. Noi le numim ‚manipulări de marketing’ care fac maşina vandabilă mai repede şi la un preţ cu 500-1.500 euro mai mult. La prima vedere nu ai înţelege de ce fac asta, dar mai apoi vezi că maşina are ultima intrare în service în ţară de origine să zicem la 160.000 km şi de atunci a mai parcus încă 40.000 km până la următoarea revizie, însă maşina a fost vândută şi nu a mai ajuns în service. Astfel, în România, când cumpărătorul merge la reprezentanţă vede că maşina are ultima intrare în service la 160.000 km, iar în bord probabil 175.000 de km în loc de 200.000 de km”, a declarat fondatorul InspectorAuto.ro, Mihai Cune.

Peste 50% dintre respondenţi ar fi dispuşi să cumpere o maşină cu un rulaj de peste 200.000 km cu condiţia ca acesta să fie real şi maşina să fie vândută la preţul corect.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`