Scandalul Volkswagen nu a afectat prețul mașinilor second-hand în Europa, potrivit unei evaluări a unei firme auto, însă situația s-ar putea schimba în cursul acestui an, avertizează aceata.
AG EurotaxGlass a evaluat prețurile autoturismelor din 30 de țări europene și a constatat că Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa, care a recunoscut în luna septembrie că 11 milioane de vehicule aveau instalat softutul care a permis păcălirea testelor de poluare, nu a fost supuse unor presiuni semnificative.
Compania susține că impactul limitat a fost determinat și de dealerii auto care nu au redus prețurile, preferând să amâne vânzările în speranța că scandalul se va termina, relatează HTC News.
„Nu există nici o dovadă că prețurile autoturismelor utilizate sunt supuse unei presiuni pentru marca Volkswagen sau pentru modelele de grup Volkswagen”, a spus Christof Engelskirchen , directorul general al companiei cu sediul în Elveția.
Sondajul, efectuat în perioada 17 septembrie – 09 octombrie, a arătat că prețul autovehiculelor second-hand diesel VW, în Germania, au scăzut cu 1,5 la sută față de piață, dar Engelskirchen a spus că acest lucru ar putea fi și în funcție de volatilitatea de zi cu zi, nu neapărat din cauza scandalului .
„Vedem un risc de o tendință de scădere mult mai vizibil în următoarele patru săptămâni pentru marca VW și modelele de grup VW, atunci când oamenii vor înțelege mai bine scandalul Dieselgate”, a spus el .
Nici vânzarile de autoturisme noi Volkswagen din întreaga lume nu s-au redus în urma vestea scandalului. Audi, divizie a Volkswagen, a declarat joi că vânzarile au crescut 6,8 la sută în luna septembrie, la 170,900 de mașini, datorită cererii puternice din Europa de Sud și Statele Unite ale Americii.